Defekt HDS borepatron

Hej.
Jeg har en HDS bor, der sidde UROKKELIGT fast i borepatronen.Behøver man slet ikke skille det hele af?Er der en nem måde at få skidtet af på?
Gode råd og fifs er hjertens velkomne =)

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Hej. Jeg har en HDS bor, der sidde UROKKELIGT fast... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
på vise borepatron er der "lås" funktion i form af en ring eller "krave".
der kan trækkes tilbage for at "låse det op".! (løsne borepatron)
for at "slibbe" boredet.!

men hvordan fik du murbor løsnet.!
Hej, tak for svar. Jo, det er vist en almindelig borepatron, sådan én hvor man strammer den i hånden (det er en helt ny skruemaskine fra Hitachi). Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg kan "bare tage fat". Jeg har f.eks. prøvet at sætte maskinens håndtag i skruestikket og kan så med besvær dreje borepatronen (den rigtige vej), men det er bare noget i maskinen der kører rundt, den løsner sig ikke. Og jeg er selvfølgelig bange for at ødelægge noget.

Så var der muligheden at sætte boret (som er på 13 mm) fast i skruestikket, men det ved jeg heller ikke om maskinen har godt af? Må jo slide på det greb der er i borepatronen?

På nogle skruemaskiner er den borepatronen ligesom delt i to, hvor den ene del strammer og den anden del måske kunne sættes fast i et skruestik. Det gælder dog ikke på denne maskine, hvor den del af borepatronen der ikke løsnes er helt glat og spidser til!

De bedste hilsner...
je-ns.

det almindelige borepatron.

er vel en af den type med "tandkrans" og chuknøgle.!

men nu til dages er selvspendene borepatron. der er udbredt i øjeblikket.!
Hej, ja nu har jeg snakket med netbutikken, og de sender en ny maskine og får den retur, hvor boret sidder fast...så må den blive løsnet på et værksted. Lidt ærgerligt, men en god service fra prishammeren, nu hvor det skal være!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis