Renovering af tag på tagåse

Hej

Jeg søger input til et tagrenoveringsprojekt.

Det eksisterende tag:

Vi har et hus fra 62 med loft til kip. Taget er bygget på tagåse med eternit tagplader på. Der ligger pt. 100 mm. Taghældningen er 15 grader.

Det nye tag:

Vi har nogle ønsker til det nye tag.

  •     Øget isolering (løfte den eksisterende konstruktion så der kan komme mere isolering i)
  •     Beholde eksisterende lofter (orker ikke at lave nye)
  •     Tagvinduer (ikke alle behøver at kunne åbnes)
  •     (helst) ikke et ståltag – og slet ikke oven på det eksisterende tag.

Jeg skriver til jer gør-det-selvfolk for at få inspiration til projektet. Både hvad angår:

  •     Renoveringsmetode (Har tænkt over at øge højden på åsene, eller ny tagkonstruktion med kipdrager og rem på ydermur)
  •     Tagbelægning (Har selv tænkt på paptag, da taghældningen jo ikke giver de stor muligheder)
  •     Projektgennemførelse (Har jeg brug for at få udarbejdet et projekt hos ingeniør og/eller arkitekt og bruge det som udbudsmateriale, eller er det en standardvarer…)

Håber der er et par stykker derude der har renoveret et sådan tag og kan komme med noget input.

På forhånd mange tak for dit indlæg

Anders

Hej Jeg søger input til et tagrenoveringsprojekt.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tæt på genialt. Dupont. :o)
Hej igen alle tre.

Ja, det var jo ikke meningen at gå under jorden, men jeg har blot ikke fået responderet på de sidste indlæg

Duponts indlæg er ganske rigtig interessant, dog er jeg ikke sikker på at åsene kan klare den ekstra last uden at blive forstærket. Hvis det er krævet er der så vidt jeg kan se stor lighed mellem Dupont og Renés forslag.

En ting som jeg har tænkt på, men ikke fået med i mit indlæg er dampspær. Da jeg ikke vil til at lave nye lofter ser det lidt svært ud mht. dampspær. Spørgsmålet er om den kan undværes? En ting er jo lovgivningen, men er der nogle tekniske problemer ved ikke at have den. Som det er nu, er alt tørt og fint deroppe, men hvis jeg går fra 100 mm til 300+ ... får jeg så problemer?

Som jeg skrev i forrige indlæg, så ville jeg også forstærke disse åse, da de er det svageste punkt.

Hvilken lofter har du i dag ?

Ja, jo tykkere isoleringslag, jo vigtigere er en helt tæt damspærre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis