Karburatorproblemer, Toyota Corolla

Hej

Jeg er i gang med at (forsøge på at) reparere min kammerats gamle Toyota Corolla fra 1989. Den går meget ujævnt, kan kun gå i tomgang (høj), når den er helt kold og er meget svær at starte, kan til tider slet ikke startes. Det virker til at den får alt for fed blanding.

Jeg har sat ny svømmerventil i karburatoren. Jeg synes den gik fornuftigt, da jeg startede den op herefter, men efter en køretur på et par kilometer kom problemerne tilbage. Den har meget svært ved at gå i tomgang og når den så går i stå, har jeg lagt mærke til, at den lige idet, den opgiver ævret, skyder et ordentligt sprøjt benzin ud ad et (eller 2) af de skrå rør der stikker op ad indsugningen.

Er der nogen der har et eller flere gæt på, hvad der kan være galt?.

MVH Lars

Lars, Aalborg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen
Har lige haft den startet igen. Nu kan jeg se, at der hele tiden løber en lille smule benzin ud ad røret og ned i indsugningen. Så kan det da vist kun være skidt i svømmerventilen, ikke?

Så må løsningen være en ny rensning af karburatoren og et nyt benzinfilter?

På forhånd tak -)

MVH Lars

Lars, Aalborg
Måske du skal have en ny pakning, den bliver lidt stiv i det, med tiden-
Men nåleventilen skal selvfølgelig lukke tæt, og svømmerhøjden skal være korekt.

Hvis det er en 1.3 er det desværre et velkendt problem, at karburatoren driller når den bliver slidt.
Der er nogle fiduser, som jeg desværre ikke kender.

Nogle bruger en kaburator og manifold fra en 1.0 Starlet, som skulle være bedre, den er med manuel choker.

Sidst i denne tråd, står der noget om en grøn ventil, der kan drille
http://www.toyotaextreme.dk/debse.a...&ForumID=1

mvh jens
Hej Jens

Tak for svaret.

Men når den konstant føder med sådan en lille bæk, så kan det da ikke have noget med hverken den grønne ventil eller chokeren at gøre.

Den gik jo også ret fint efter jeg havde sat ny nåleventil i. Den startede udenman behøvede at røre speederen og gik jævnt med det samme, så jeg tror da der kan være en god chance for, at det er urenheder i benzinen.

Andre gode bud? :-)

MVH Lars

Lars, Aalborg
Køb en karburator med manuel choker fra en Starlet 1,0. Så er du fri for alle de problemer der er med en 2E karburator ;o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis