Hvilket rør til "forlængelse" af kompressor

Hej..

Jeg har et værksted oppe ved huset hvor jeg har en kompressor til at stå, (50L, 450L/m, 11 bar)

Ca. 20 meter derfra har jeg en garage, hvor jeg godt kunne tænke mig at have luft nede.

Hvordan får jeg bedst luften derned? 3/4 vandrør?

På forhånd tak..

Jesper Pedersen

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var det jeg ville bruge.

Med venlig hilsen,Leif , Esbjerg.

Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen..............

Gad vide om 22 mm Pex rør kunne bruges, fittings er til 16 bar, jeg ved ikke med slangen.

mvh jens

Hvis der er en smule olie i luften skal man finde ud af hvordan pex har det med den olie. Men er det ikke 10 bar man siger en vvs installation skal holde til, eller er det bare sikkerheds ventilen ?

Jacob
Du skal dog lige huske at isolere rørene da du sikkert får kondens i rørene med vand til følge.
Annonce
Jeg tror kun jeg ville lave det i 1/2" galvaniseret rør. husk også at sæt en luftskrue i bunden ved udtag så du kan få evt. kondens ud der.

Held og lykke

Venlig hilsen

Søren
Hvad med 2 styks af denne : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4954&n=10

Eller evt. en + denne : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1592&n=10

Aner ikke om det duer, men bare en ide.
Jeg ville grave et tomrør ned over til garagen og så trække en trykluftlange, uden samlinger undervejs, under jorden.
Det har jeg forberedt til 2 destinationer her på matriklen, men endnu ikke fået trukket slangerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vælg en god dimension, så du ikke får for stort trykfald i slangen, hvis du skal bruge meget luft ad gangen. 20 meter er trods alt et stykke vej.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvad med at bruge 2" rør så hr man en ekstra lufttank.!
så spare kompressoren en del arbejde især med slagnøgle.!
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis