Kold asfalt eller andet?

Hej kloge hoveder.

Jeg har fået til opgave at finde ud af hvordan man bedst reparere et hul ved siden af et kloarkdæksel (se billeder)

Nogen har nævnt at kold-asfalt kunne være en mulighed, men jeg ville lige forhører mig med jer om det er den bedste løsning eller ej?







På forhånd tak for alle evt. svar.
Martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, jeg ville da benytte kold afsalt til det.
He he, tror sku ikke lige det vil holde ude i vejen / indkørsel eller hvor billedet nu er taget henne.
Hvorfor Kold asfalt egentlig.
Den belægning der ligger der i forvejen er da mørtel eller beton.
Så vidt jeg kan se.
Næe. Hug nogenlunde skarpe kanter, (Evt. osse i øverste højre hjørne eller endda omkring hele risten) stamp gruset godt eller skift ud til stabiggrus. Og så i med noget beton. Som glates omhyggeligt ligesom evt mindre børn i familien får lov at afsætte håndtryk i den våde beton.
Okay, jeg syntes eller stadig det ligner asfalt, specielt på det første billede.

Men hvis det er beton så kan det jo lige gå godt laves i beton igen ja, det er vi helt enige om...
Annonce
Man kan købe en spand kold asfalt fra Borup kemi..
Jeg havde engang noget koldt flydende asfalt, ved ikke om man kan få det mere.. Det kunne nemlig bare hældes i og så størknede det.. og man var fri for at skulle have en "stamper" eller hvad det nu hedder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tusind tak for alle jeres svar...
Tror jeg køber en gang kold-asfalt og så må være det =)

Martin
Det er uden tvivl asfalt der er på billedet. Koldasfalt kan gå an, men det er langt fra så godt som "rigtig" asfalt.

Rens hullet GRUNDIGT med en højtryksrenser eller lignende. Lad det tørre. Smør hullet mel lidt tjære så det nye asfalt kan binde. Til sidst fyldes med asfalt og der stampes med en jomfrutrøster eller lignende. HUSK at lave lidt overhøjde da du ikke kan trykke det nok med hånden.

Mht asfalt kan du evt prøve at ringe til kommunen og snakke med en af deres vejfolk. Så kan du sikkert få lov at få lidt asfalt mod en 6-pack... Bare sørg for at holde det varmt indtil det skal bruges...
Det er det da ikke Henrikhp. Kik nu ordentlig efter. :o)

Det er cementmørtel eller nedbrudt beton. Med enten algevækst eller almindelig snavs.

Skal vi virkelig have den oprindelige spørger ud og vaske med grundrens eller slå på det med en spids hammer.
For fanden - nu er jeg sgu også blevet i tvivl. Jeg tror at OP skal opklare mysteriet.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også