Varmeflytningsanlæg

Jeg ved godt den har være oppe og vende en del gange men vi prøver igen.

Jeg har tænkt over det og er ret sikker på det er sådan et anlæg jeg skal ha, jeg har kigge på duka's.

Jeg skal ha flytte varmen fra stuen til vores fordelingsgang for at bruge lidt af alt den varme, men er komme lidt i vildrede.

Vi har en Varde Elipse det er ikke stålevarme så hvor sætter man udsugning for ikke at forstyre luftcirkulasionen omkring den ?? .

Et problem er de anlæg taber en del varme har jeg læst mig til, gør de nye anlæg også det vi skal ha flytte det ca 10 meter.

Ville rigtigt gerne høre fra folk der har et anlæg eller ved nået om det og helst ikke bare fra folk der tror nået.

Bruger sådan et anlæg en masse strøm for så er man jo lige vidt
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En af grundene til at hjemme gjorte anlæg taber varmen , er fordi dem der montere dem glemmer at isolere grundigt omkring rørene og blæseren. Så vidt jeg ved er motoren der sidder i sådan et varmeflytnings anlæg ikke på mere end 50 w. så den skal køre i meget lang tid for at bruge en kg. w. helt nøjagtigt 20 timer. Og 10 m. er jo ikke langt
Hejsa

Kan ikke huske om jeg har svaret specifikt på dit indlæg. Men her er den korte variant:

1: Ja - jeg har et anlæg som det du beskriver - og iøvrigt med samme rørlængde.
2: Ja - det er billigt at køre med i strøm.
3: Og - så er det positive vist også sagt, fordi:

4: På trods af god isolering er varmeflytningen langt fra fantastisk.
5: På trods af 2 stk. lyddæmpere er der en del støj.

Skulle jeg utrolig meget mod min forventning lave varmeflytning igen, blev det ikke med et færdigbygget anlæg fra byggemarkedet. Køb det som enkeltdele af en fagmand.
Tror faktisk at du ovenikøbet kan spare penge ved det.

Mvh.
Svend
jeg skal ha lavet det til efteråret så kom med gode ider til hvor jeg skal købe stumper
Først og fremmest skal du jo finde ud af helt konkret hvad du skal bruge
Her er det fagmanden kommer ind i billedet...

Men som udgangspunkt skal du bruge:
Nogle spirorør - (på ikke under 125 mm)
Div. bøjninger, samlinger, T-stykker og en håndfuld skruer - (så få bøjninger som muligt)
Et par lyddæmpere - (en før og en efter motoren)
Udsugning/indblæstningsventiler.
Et luftfilter på sugesiden.
En motor der kan flytte den luftmængde der skal bruges til opgaven.

Hvis du vil have et prisniveau når du har målt op og lavet en indkøbsliste, kan du da starte i VVS-eksperten. Men der er mange andre gode (net)butikker.

Konkret mht. motoren laver både Lindab og Thermex glimrende kanalventilatorer.
Men husk; ventilator og rør skal passe til opgaven. Ellers ender du bare som mig... Med et anlæg som kun hænger der, fordi jeg ellers ville have nogle grimme huller i loftet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis