Nilfisk højtryksrenser

Hej derude,

1) Jeg står foran at ville købe en Nilfisk højtryksrenser. De har vist nok alle en skumspray beholder. Jeg synets at kunne se, at den sættes på næsten helt uden ved dysen. Har også læst, at man kan justere mængden af eks. sæbe,d er medtages, når højtryksrenseren bruges. men, kan kan ikke sætte beholderen på eks. henne på/ved selve højtryksrenseren? - jeg forestiller mig, at den ofte vil være i vejen.

2) kan beholderen bruges sammen med den lille roterende børste så man får sæbe samtidig med at man vasker eks. sin campingvogn?

3) Ang. terrassevaskeren, så er jeg i tvivl om anvendeligheden i relation til, at man skal passe på sin overflade på stenene. Der er også noget med en anbfalet vinkel på strålen når man højtryksrenser sine sten/fliser, men den er måske ok inde i terrassevaskeren?

Hilsen

Torben
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådan en Niller ! Og med mindre de for nyeligt har ændret på skumsprayeren så skal den monteres direkte på pistolgrebets  lanse, og der er ikke mulighed for at justere på mængden af skum.  Terresse renseren er selvfølgelig indrettet så den ikke skader dine fliser, ellers var der jo ingen grund til at have en sådan
vi har sådan en lille Nilfisk på arbejde, den der fidusbeholder, der kan sættes på lansen, kan ikke justeres.
Vi bruger den aldrig, vi har en stor plast dunk (60 l ) vi fylder med varmt vand, og tilsættes sæbe, så kan renseren sutte derfra.
Det virker fortrinligt.

mvh jens
je__ns:

Så der skal ikke være tryk på fra vandhanen for at højtryksrenseren bliver "aktiveret" - den kører selv uden "adgang" til vand?

Hilsen Torben
Ja det er nok med posetivt tilløb, vi har et udtag i bunden af dunken, bare den står højere end renseren, så køre det.
Bare man får luften ud af tilløbsslangen.

mvh jens
Ok - lyder interessant f.s.a. tilgangen.

Nu bliver jeg lidt nysgerrig: vasker I biler via den nævnte løsning? Hvis ja, så må der da gå rigtig meget vand til i forhold til hvis man bruger spand og børste/svamp ;-)

Hilsen Torben
Annonce
Nej det er til beskidte maskindele, hvis vi er ude at reparere.

De små rensere bruger ikke ret meget vand, mener det er 6-7 liter pr minut.

mvh jens
Man skulle måske lige tilføje, at køre pumpen ret meget mere end 30 sek. uden vand, brændes den af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis