Fif til at undgå støj når opvaskemaskinen pumper vand ud

Kender i den irriterende støj fra overløbet på køkkenvasken, når opvaskemaskinen pumper vand ud?

Jeg er ved at montere afløb til køkkenvasken/opvaskemskinen og vil høre om nogen her kan give et fif til at undå støjen. Eller mindske den.

Opvaskemskinens afløb ledes jo normalt til en studs på køkkenvaskens afløb. Studsen er placeret FØR vandlåsen og sidder i øvrigt i samme "hus" som slangen fra vaskens overløb. Altsammen FØR vandlåsen. Hermed er der skabt en perfekt lydgennemgang af gurglelyde fra opvaskemskinen direkte op i vasken.

Kan man sætte en mini-vandlås på et sted, for at mindske denne støj? Eller har i andre måder at komme det til livs?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den hurtige og billigste løsning er at lukke vaskens afløb / Lægge "proppen" på !
Den mere bøvlede og bekostelige, er at sætte en Y forgrening på selve afløbet og så montere to vandlåse, Jeg har ikke set en mini vandlås, men ved ikke om de findes.
På den anden side, er det ikke meget rart at høre at maskineriet virker
Tak for svarene. Jeg vil kigge på om de Gerberit-låse kan bruges.

Til Håndværkeren: Ja, der medfølger en såkaldt strainer til vasken, og den kan nok lukke for en del af støjen. Men som nævnt har vasken overløb, og også derfra vil der komme støj. Det kan godt være at problemet ikke bliver så stort, men hvis der nu var en nem bette løsning, er det nemmest at lave nu, mens det hele er ved at blive samlet.
Nu ved jeg jo ikke hvordan du bor, men den nemmeste løsning
Må være at bore et hul igennem væggen og lade det sprøjte ud i den frie luft  Ret almindeligt i Romeriget
Tror nok at den eneste løsning er som der bliver nævnt, et Y stykke på også 2 vandlåse.  Ville jeg nok gøre Hvis jeg skulle gøre noget ved det.  Men genere lyden dig, så smid en vandlås mere på, så burde du komme lydent il livs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis