Vand op af toilet, afløb mm i kælder

Hej.

I forbindelse med det store regnskyl sidste år fik vi en del vand op af alle afløb, men mest af alt toilettet.

Vi har en højvandslukker installeret i en brønd udenfor, men ligelidt hjalp det, da vejret var ret ekstremt og jeg tænker at meget af vandet kom fra mit eget tag m.m. og så hjælper det jo ligevidt med en højvandslukker ude ved vejen.

I dag har jeg på nogle af mine afløb i kælderen sådan en skrue på (nærmest som en osteklokke), som man kan stramme og på den måde kommer der ikke vand op - altså en manuel løsning.

Jeg er ved at få renoveret mit bad i kælderen og i den forbindelse vil jeg gerne have dette installere alle vejne, men min håndværker er af en eller anden underlig årsag lidt skeptisk og sider det er min højvandslukker der ikke fungerer.

Hvad hedder sådan nogle, kan jeg slå dem op et sted?
Kan man sætte dem på toilettet eller et andet sted på afløbet, så man kan blokere når det ekstreme regnvejr en eller anden dag kommer igen?
Hej. I forbindelse med det store regnskyl sidste... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
men det er ikke en pumpe der løser problemet.. der skal en korrekt udført højvandslukker til.

derudover skal der altid være mindst 1 toilet der virker uden pumpen, hvilket vi to ikke ved noget om da vi ikke har set det... men en pumpe vil altid være den absolut sidste mulighed man overvejer, og den absolut dårligste løsning og den absolut dyreste løsning
Hvorfor skal der være mindst 1 toilet der virker uden pumpe.

Der er da massevis af gulvafløb og toiletter i kældre der ligger under ledningsniveauet ude i gaden.
Eller huse på skrånene grunde hvor vejen og den offentlige afløbsledning ligger så højt at alt spildevand må pumpes.
Problemet er kun at pumperne ikke er 100% driftstabile. Hvilket i nogen grad kan imødegås ved at have en reservepumpe installeret.
De små husstandspumpestationer, er jo nærmest uhygelig driftsikre, det er yderst sjældent problemer. Sæt en timetæller på, og få den efterset, efter et passende antal timer.
Vil man have både livrem og seler, kan man jo købe en reserve pumpe.

Kan du ikke modstå, trangen til at komme undertøj mv i toilettet, så køb en knivpumpe, så undgår du forstoppelse (af pumpen vel at mærke)

Men en billig løsning er det næppe, men effektiv.

En velfungerende højvandslukker må være tilstrækkeligt, alt det manuelle lukke haløj, synes jeg lyder besværligt, og ineffektivt, hvis man nu glemmer at lukke, eller lukke op.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis