Justering af Rationel vinduer?

Hej GDS, så fik jeg sat mine nye vinduer i sidste weekend, men de fleste trænger til, at blive justeret et par mm. til højre, set udefra. Hvordan gør jeg det? Der er tale om,den topstyrede type. 

Nå ja, og når jeg nu på lørdag, har fået fedtet vinduer og sålbænke ind i mørtel,efter fugning  hvordan får jeg det så rent igen?  mindes at have hørt noget om saltsyre   ???    PFT. NLA
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sku' vist osse justeres et par mm til højre. Set herfra. :o) Sådan no'en vinder skal sidde rigtigt - første gang
Og du ska smatte mørtel andre steder en der hvor det skal bruges. Så du dækker af.
Eller bruger fugemasse i patroner.
Meget morsomt ;-) måske udtrykte jeg det ikke klart nok, det er vinduesrammen inde i karmen der trænger til justering.Så vidt jeg kan forstå er det vidst,meget almindeligt på Rationels produkter. MHT. fugning, hvad gør man, når man står med mørtel steder hvor det ikke skal være, eks. en skifersålbænk???
Ja, det er vist kun rationel der efterlader juseringen af skinne styret vinduer til deres kunder.

Af hensyn til mørtelen, så vaskes dette selvfølgelig af så snart med er færdig, og evt. cemenet slør fjernes efterfølgende med murersyre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis