Renovering af trailer bund og sider...

Hejsa GDS'ere....

Jeg står for at skulle renovere min fætters gamle buggy trailer. Den er fuldstændig rådden i bund og sider, så de skal skiftes.. dertil har han fået fingre en vognplade i fuld størrelse på 22 mm i gods. På de orginale sider er der jo en u-profil hele vejen rundt, men hvordan får jeg lige genskabt det på de nye sider???

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de orginale u-skinner, ikke bare bukket af galvaniseret plade, så er det vel vejen frem.
22 mm tykke plader det lyder voldsomt, det må da stjæle noget af last-evnen.

Hvad med bremser og hjulaksler, er det i orden, for ellers kan det måske ikke betale sig, at renovere den?

mvh jens
den 22 mm plade var gratis og i et stykke.. traileren måler 168cm x 365cm ca så en plade i 15 mm koster en formue i et stykke, så den gratis blev det Det er jo svært at se hvordan den org u-profil startede sit spæde liv. og jeg syntes ikke det virker så overskueligt at skulle til at bukke så lang og smalle stykker plade..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

så køb et par længder ujern , det koster ikke ret meget i den dimention og svejs en ny ramme
det er lidt svært at få en ramme u-jern på pladerne?? også er de jo rå og ubeskyttede.... men jeg tror jeg skal have bestilt en passende u-profil og lavet "stykkerne" også sendt dem til galvanisering

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Efter kontakt til bilinspektionen for godkendelse, lagde jeg alu-dørkplade (5/7) i bunden. Mine træsider skal også skiftes, og profilerne er ikke kønne mere. Derfor overvejer jeg rustfaste u-profiler til det nye træ. Indlæg af tynd RF-plade må fylde ud, hvis profilet ikke passer. Hjørnerne vil jeg samle med RF-vinkeljern indvendigt i profilet.
Annonce
hvad koster en ny trailer?

 

Sidste år købte vi en 1300 kg Variant buggitrailer, på arbejdet, den er med allusider, den gav vi 13000 + moms for.

Den gamle 1600 kg buggi skulle omreg. og synes pga. nyt firma navn, den røg til skrot, det blev alt for dyrt at lave den.

mvh jens

Når I skifter bund eller sider på  jeres trailer, er finerkanterne, endetræ altid det værste. Der findes noget, der hedder fugemasse, det er et prudukt, som bruges til at forsegle udsatte steder. Udskæringer i køkkenborde, samlinger i bund af  vinduer og døre, overkant af udadgående døre - og så er det overmalbar, det kan fortyndes med vand ca. 40%, påføres med pelsel nederst på døre og skydedøre. Træ eller limtræ afslibes, grundes når det er tør påføres den fortyndede Smalfuge masse 2 til 3 gange, så revner er udfyldte. Derpå males det, så det holder til den værste sol brænding, fugt og vandsprøjt i op til 10 år. Jeg opfordrer alligecvel til at male hver 5. år.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også