lodde tynd metal sammen?

Hej allesammen!


Jeg skal til at igang med et projekt. Skal arbejde med nogle tynde metal plader og sån. Men hvordan dælen får man lige sat det hele sammen, når jeg har alle dele klar?

Jeg tænker at man måske kan lodde det sammen eller lign? for det kan jo ikke svejses, så går der vel hul i det, når det er så tyndt? Pladerne er mellem 0.2-0.5mm regner jeg med!

Og "lappe materialet" skal kunne tåle høj varme! Så lim eller andet vil ikke du, tror jeg.
Er der nogen der har erfaringer med det?  

Tak for det  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket materiale drejer det sig om?

Hvis det skal kunne tåle høje temperature, er lodning måske ikke den bedse løsning.

Så hvor høj temperatur skal det kunne klare?

Endelig hvad skal det bruges til, måske der kom alternative forslag, du slet ikke havde overvejet....

mvh jens
Skrevet af kaspermb på 31 mar 2011 14:17
Hej allesammen!


Jeg skal til at igang med et projekt. Skal arbejde med nogle tynde metal plader og sån. Men hvordan dælen får man lige sat det hele sammen, når jeg har alle dele klar?

Jeg tænker at man måske kan lodde det sammen eller lign? for det kan jo ikke svejses, så går der vel hul i det, når det er så tyndt? Pladerne er mellem 0.2-0.5mm regner jeg med!

Og "lappe materialet" skal kunne tåle høj varme! Så lim eller andet vil ikke du, tror jeg.
Er der nogen der har erfaringer med det?  

Tak for det  

Du kan godt svejse det sammen. Det kræver bare nogen (megen) øvelse, at svejse tyndplade. Har du en CO2 svejser? Hvis du skal svejse det sammen i en eller anden vinkel, kan du "løbe det sammen" med en ilt- og acetylenflamme . Det kræver at du øver dig lidt, men du vil så også være istand til at styre flammen perfekt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis