Udfordring - Badeværelse til den krævende / kræsne

Hej allesammen, 

Efter flere dages gennemtænkning, har jeg nået konklusionen, at jeg har brug for input udefra til mit projekt badeværelse. 

Jeg har lavet mit badeværelse som en mini kopi af et badeværelse, som jeg har set i en boligartikel. Spejlet laves i fuld højde fra loft til gulv bagved bordet. Det køres fra stilstand mod venstre og skjuler derved et skab bagved sig. 

Bordpladen foran spejlet kan derfor ikke fæstnes på bagvæggen som man normalt ville gøre. Min mulighed er at fæstne i siderne venstre og højre, lave en plade i træ, selvfølgelig lakeret/malet osv. så den kan modstå vand/fugt. Dog mener jeg ikke, at der er støtte nok i den og nej der skal ikke et ben på, det er meningen med hele projektet. (se uploadet billede)

Den vil være fuld bredde i venstre side, mens højre vil være noget mindre, men dog mulig at fæstne i. 

Mine tanker: 

Jeg havde forestillet mig en plade, understøttet af fladjern på højkant som køres gennem multipladevæggene og støtter nedenunder. Ved dog ikke om den løsning vil holde? Det bordet skal holde er daglig brug, herunder en vask (rund bowle), armatur længst inde mod den brede væg og de evt. bump den får i dagligdagen, men selvfølgelig ikke til, at sidde på. 

Jeg håber netop du kan hjælpe mig, så jeg kan blive færdig med badeværelset snarest. Har du ideer om hvor man kan skaffe de ønskede materialer ville det være fedt, hvis du linkede til dette eller nævnte en forhandler, gerne med korrekte betegnelser, hvis ikke lige jeg har ramt de korrekte. 

- Morten


Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uploadet billede? :-)
Underligt, de var ellers uploadet? De får endnu en tur..

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Hva' er problemet?
Bordpladen kan vel hænges op som det er vist på dit 3. billede?
Tjaah, både og.. Siderne er ikke lige lange, hvorfor den vil stikke ud, i dette tilfælde højre side. Det kunne godt gå an, men hvordan med ophænget, hvordan ville du løse dette? Med fladjernet som beskrevet, ønsker det så svævende som muligt.

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

Du skriver fladjern!!
Vil du fræse notgange i væggen og enderne af bordpladen?
Det kan vel nok lade sig gøre, hvis man er meget omhyggelig, og det handler om et 5 x 70 mm fladjern, der fræses 40-50 mm ind i multipladen, hvis den er tyk nok, og i øvrigt støbes grundigt fast.
Er du bange for at pladen ikke kan bære sig selv på den ca. 1 meter, som jeg ser det?
Det ville jeg ikke være bange for med en plade på f.eks. 40mm tykkelse

Måske jeg har misforstået dit oplæg?

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hejsa KTM,

Der er ca 50 cm mellem de to, billederne snyder lidt. Jeg havde i tankerne, at lave en MDF plade / lign. behandle det, så det kunne modstå vand og så ellers sætte den op med fladjern på højkant.

Skal du lave det for anden gang, har du ikke lavet det godt nok første gang

MDF plade dur slet ikke som bordplade i et badeværelse.

Det gør derimod næsten alt andet. Massivt træ, sten, komposit, stål.


Jeg kan ikke rigtig finde op og ned på dine egne billeder.

Men en bordplade tilsvarende den på billede 3 kan jo monteres på 4 stålpløkke som bores ind i væggen. Derpå lægges bordpladen. Evt. med 5 cm afstand mellem plade og væg i begge sider hvorved bordpladen fremstår "svævende"
Der kan evt. udfræses spor i undersiden af bordpladen således at de 4 pløkke skjules delvist.
Det dér spejl bliver du nok lidt ked af med tiden. Spejl der går ned til vasken bliver lynhurtigt plettet til af kalk, desuden vil vand løbe ned af spejlet mellem spejl og bord, og det er ret svært (umuligt)at gøre rent.. og hvem har brug for et spejl til fødderne, medmindre man selvfølgelig kombinerer skobutik med badeværelse?

Bordet er sikket noget Corian og monteret til væggen under bordpladen.


mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også