Opklæbning af plakat

Hej

Jeg har købt en større plakat (192*122), som jeg gerne selv vil klæbe op, da det ellers er halvdyrt. Plakaten skal klæbes op på en form for plade, der ikke er for tung.

Har I input til, hvordan jeg skal gribe opgaven an, således at det færdige resultat er godt.

Kan jeg købe en blød plade, og så bruge spraylim? Har I gode idéer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb du hellere en hård masonit plade og brug noget tapet klister, så har du mulighed for at rette på plakaten hvis du får den lagt skævt på. Det kan du ikke med spraylim, der sidder den fast omgående.
Hvis du følger Håndværkerens råd vil pladen blive vind og skæv, hvis du ikke stabiliserer den med kraftige afstivninger f. eks i form af en stiv ramme..

Det skyldes, at papiret udvider sig, når det er vådt, og trækker sig sammen igen, når det tørrer, hvilket vil trække pladen skæv.

Du kan prøve at lime noget papir af en tilsvarende kvalitet på bagsiden, hvilket vil kunne mindske problemet, men helt sikkert er det ikke, at pladen bliver plan efter operationen
Man kan købe nogle ret smarte plakatholdere, som kan hænges. Men jeg ved ikke hvilke størrelser de kommer i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis