Gamle Cigaretter.

Hej.

Fandt en pakke gamle cigaretter under en vindueskarm da jeg var ifærd med at skifte vindue.

Kan nogen sige mig hvor gamle de er??

Kan se at de har kostet 40 øre for 10stk.

Lige nu er der 6stk i pakken.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan huske at min Far købte dem da jeg var omkring de 10 år, det var i 1961, han købte også nogle der hed Einfiell der var 5 stk. i en pakke.
Men stakkels Håndværker han har virkelig været på den da han ikke kunne finde sine smøger.
Skrevet af Håndværkeren på 30 mar 2011 10:59
Jeg kan huske at min Far købte dem da jeg var omkring de 10 år, det var i 1961, han købte også nogle der hed Einfiell der var 5 stk. i en pakke.
Men stakkels Håndværker han har virkelig været på den da han ikke kunne finde sine smøger.



Nej Håndværker, de hed Eifel og der var som du siger 5 stk i pakken. Det var lige det man havde råd til, når man var i lære.
Enfiell var, som du garanteret ved, en motorcykel af engelsk fabrikat.

Nøjn, nøjn te ol de bynder fra Affenraa å Tynde


 


fase
Ahh, okey.... jeg har nemlig prøvet at søge på dem på nettet men har ikke rigtig kunne finde noget..

Jeg takker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er da også rigtigt Fabrin, det var lige en hukommelses forskydning, og jo Royal Einfill kender jeg godt. Det er jo en hæderkronet gammel Engelsk motorcykel, som i vor dage er blevet udstyret med elstart og andre moderne finurlighedder.
Kan se her at 4 øre pr. cigaret var prisen i 1939:

http://groups.google.com/group/dk.forbruger/browse_thread/thread/45dd9538210f1366

Bent.
Danie - Du skriver "... lige nu er der 6 stk ..." Har du prøvet at ryge en af dem?
Det ville jeg ikke kunne lade være med, selv om de jo nok er knas-tørre

 Intet er umuligt for den, som ikke skal gøre det selv :-)

Ja den er go´med dig...hehe.

Nej den lyst har jeg ikke mere, jeg holdt op for 4 år siden:o)
Og jeg er også sikker på at hvis jeg stadig røg, så skulle jeg ikke nyde noget.
Jeg tror de kradser helt om i .........
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil tro at der sker det der skete for min nu gamle afdøde ven, de brænder så hurtigt så har du skæg ryger det med.
Det var nu ikke det min ven døde af, det var alderen 95 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis