ABS Kontrollampe

Hejsa

Lige en ting til:

Da jeg var til syn med min bil fik den som anmærkning at min abs.kontrollampe lyste konstant. De afprøvede mine abs-bremser som virkede fint.
Hvad er det som kan generere at kontrollampen hele tiden lyser? 

Det er en Polo 1.6 fra 1997... Det kunne være at der var nogle der havde Autodata eller tolerancedata som kunne se hvad mere der kunne genere en fejl på printet...
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nødt til, at finde et værksted, der kan aflæse fejlkoderne fra computeren, og evt. nulstille dem.

Jeg ved ikke om det hjælper på din Polo, men på nogle biler kan man nulstille, ved at frakoble batteriet i en times tid.

mvh jens
Nej det tror jeg ikke, når nu abs bremserne virker som de skal.

mvh jens
Er du helt sikker på at selve ABS bremserne virker. Altså at du ikke "bare" mener at bremserne virker? Hvis den "hugger" ved en meget kraftig opbremsning er det ABS-systemer der henholdvis bremser og slipper bremsen. Hvis den ikke "hugger" men bremser og f.eks. blokerer, så er ABS systemet ikke aktivt.

For lyder mærkeligt, at lampen lyser men de virker. Normalt når lampen lyser, så er sensoren defekt eller forbindelse til sensoren dvs ledningen, der er defekt. Meget, meget sjældent er det selve ABS modulet. Heldigvis, for det koster kassen.
Sidst jeg prøvede dem "huggede" den som den skulle, og ifølge synsmanden så virkede de fint. Men jeg har lige fået nogle data fra Autodata så jeg prøver lige at måle alle 4 sensore igennem. Jeg har hørt at hvis en sensor er defekt så vil ABSen stadig virke på de 3 andre, og derfor kan det være svært at sige om alle 4 sensore virker...så jeg måler lige igennem.
Annonce
Øh godkendte den flinke synsmand din Polo?
René
nej - co2 var for højt.
Så er jeg mere rolig.
René
Hej, jeg har en Skoda Fabia med polo motor og abs lampen lyser hele tiden. En kontrolmåling sagde det er abs pumpe relæ der er fejl på. ABS systemet virker ikke så det er nok rigtigt, men hvor pokker sidder det relæ. Fandt du ud af fejlen på din bil ????
Nok inde i computeren ABS relærer osv. sidder inde i computeren. Du kan udmåle computeren. Giv mig model og årgang på jeres biler, så kan jeg nok finde ud af noget
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis