ABS Kontrollampe

Hejsa

Lige en ting til:

Da jeg var til syn med min bil fik den som anmærkning at min abs.kontrollampe lyste konstant. De afprøvede mine abs-bremser som virkede fint.
Hvad er det som kan generere at kontrollampen hele tiden lyser? 

Det er en Polo 1.6 fra 1997... Det kunne være at der var nogle der havde Autodata eller tolerancedata som kunne se hvad mere der kunne genere en fejl på printet...
Hejsa Lige en ting til: Da jeg var til syn med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak skal du have. Jeg fandt fejlen som var en udu sikring skjult i låget til batteriet. Sikringen er skiftet og systemet virker uden lys i lampen.
Når jeg spurgte efter relæet skyldes det at Bosh måleapparatet fortalte det var det der var galt, men det er nok en oversættelses fejl da det jo som sagt var en sikring. Jeg spurgte Skoda om det var muligt at købe et relæ, men de kendte ikke noget til et ABS relæ, så du har nok ret med at det er indbygget i styreenheden.

hvis din abs-lampe lyser konstant!

kan det meget vel være en sikring der sidder i kassen oven på batteriet.
det var det på min fabia 2002. kunne bar flytte ledningen til en ledig sikring ved siden af!

eksrace
Det der er skidt er bare at sikringer som regel ikke bare ryger uden grund. Er fabia 2002 ikke modellen der har et skidt ledningsnet. Det syntes jeg min skoda rep. mand sagde at den årgang skiulle man ikke vælge. Måske derfor det driller.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Det er muligt du har ret, men nu er min bil årgang 2005, og umiddelbart er sikringen ikke brændt men bare knækket.

I mellemtiden har jeg haft et andet problem, hvor motorkontrollampen lyste og jeg umiddelbart troede det var en defekt Lamdasonde der var årsagen, det var det dog ikke, men derimod en defekt kølevandstemperaturføler. Den sidder i toppen af motoren og er uhyre let at skifte, uden værktøj. Det tager under 5 min. At skifte den, pris på ny føler kr. 265'- inkl. Moms.

Motoren er en 3cyl. 1,2 på 67 hk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis