søsætning

så er der bestildt kran til d 6/3. kl 700
mangler lige at bundsmøre og vhf radio skal monteres.
på med masten sejl og min ny rulle genua.
så går turen  via hanstholm. thyborøn.  sønden om mors.
 til amtoft.
så er min sommer skudt i gang.

rigtig go sejler season til alle

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har (som sædvanligt) haft fint bådklargøringsvejr her i 2. halvdel af marts. Jeg blev plumpet i i fredags den 25. marts og er i gang med at rigge. Regner med første sejltur på lørdag den 2. april (15-20 grader og let vind) så det er vel ikke så Brr! 

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

soory d 6/4 var ikk helt skap.. det var sent.

måske lidt koldt tja. det bliver sommer med et trylleslag
når nordlys rammer vandet.
ihvertfald i midt sind.
på med den gode overleveles dragt og vest
hansker. og 3 erfaren sejler kammerater som besætning.
afsted det går fredag morgen.... jahuue..
det kan kun blive balsam for krop og sjæl...

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Ohøj........
Så skete det Nordlys kom i vandet.jubbi
men men. ingen søsætning her uden problemer.
1:krane firmaet ringet 3 dage før tid..de havede tid nu lige nu ellers ville der gå en uge mer. så ok ud med det skib.(pga lav pris)
men var jo ikk helt klar..
2: Genua var syet efter målebrev.det forkerte brev.sælger glemte at sige at masten var bytted ud med en anden
så det var for stor til min rullestage.
løsningen var at låne en genua fra en maxi 77 det så godt nok lidt sjov ud. men afsted det gik lørdag kl 12..
3: 2 timer fra hanstholm for motor vand i maskine rum. problem:flækket lydpotte
løsning vi brugte slangen fra lokumet.
1 time sener var vi for sejl alt gik godt den trak fint. dejlig rolige skib. selv i gamle dønninger.. og for motor
men vinden døde efter en time.. så motor resten af vejen til oddersund havn overnattning. så til vildsund
og samle benthe og unger op. så til amtoft havn fin tur tros alt..
det var lige lidt om turen..

mit spørgsmål..
nogle gode iderer om at sikker ungerner.? så de ikke kan falde overbord men stadig kan bevæge sig nogenlunde frit.
redningvest er en selvfølge.
har leget lidt med en ide om et system lidt ligesom en hundesnor der kan rulle ind . eller noget i stil med en sikkerhedsele i en bil..

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
Du kan få en sikkerhedsline, som løber fra for til agter.
Den kan du klipse ungerne fast i, med en anden line, som sættes på redningsvesten.
Så falder de måske over bord, men du kan hurtigt hale dem op igen
Og de kan løbe rundt på båden.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du kan jo anbringe en sikkerheds line som foreslået, men jeg ville lade den gå runt om ruffet eventuelt babystag, så aberne kan løbe hele vejen rundt. Du kan hos www.mmc.dk  købe en flad gjorde, den har den fordel at den ikke ruller når der bliver jogget på den.
ok tak så skal jeg jo nok ha 2
måske en i bagbord og en i styrebord side ellers går der vel kludder i det
når den ene vil op og den anden ned.

Har du fået skuden i søen???

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Nej det har jeg ikke, og det kommer den heller ikke med mig som ejer. Jeg har fået et ret voldsomt problem med bentøjet, mest det Højre ben. Jeg kan simpelthen ikke komme fra cockpittet op på dækket, det giver voldsomme smerter i knæet når jeg forsøger med den slags krumspring. Som min bror sagde til mig den anden dag, du er altså ikke 25 mere, så hold op med at forsøge at springe rundt som en sådan.
Hej Håndvæker..
det lyder ikk så godt
ka du ikk hive dig op i et fald eller noget? det er sku da skræklig ikk at kan sejle
du må hyre en besættning..
go bedring med bentøjet

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis