søsætning

så er der bestildt kran til d 6/3. kl 700
mangler lige at bundsmøre og vhf radio skal monteres.
på med masten sejl og min ny rulle genua.
så går turen  via hanstholm. thyborøn.  sønden om mors.
 til amtoft.
så er min sommer skudt i gang.

rigtig go sejler season til alle

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

så er der bestildt kran til d 6/3. kl 700 mangler... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak DS.
Men jeg har længe haft problemer med det ben, har bare ikke villet indrømme det over for mig selv. Du kender sikkert til det der med at det ordner sig nok, det har det så ikke gjort det er blevet værre. Det gør det jo heller ikke bedre at jeg efterhånden ligner noget i 9 måned med 4 linger, jeg vejer simpelthen 40 kg. for meget i forhold til idialvægten. Det har sin fordel når der skal bøffes, men det er ikke så nødvendigt at bøffe på en Solus.
Jeg har sejlet i mange år, men så holdt en pause på ca. 15 år. Sidste år fik jeg så en forskuds arv som der blev købt båd for, og nu var den Solus jeg i 1976 sejlede til Oslo i, til salg.
Næh jeg må klare mig med en lille jolle til småture, og det går nok også.
Tidligere havde vi net i søgelænder, netop for at sikre børnebørn, så skal de falde udover gelænder, net forhindre at de kan falde igennem - dækket var kun legeplads i havn eller for anker - nu er børnene blevet større, men regel om at dæk kun er farbar i havn eller for anker gælder stadig - der kommer sikkert flere børnebørn og så kommer der net på igen {:o)

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Hej Gertsen
det har du ret i
de kommer heller ikk på dæk når vi er for sejl men syntes godt
de kan få lov når vi er for motor i fint vejr.
dog skal de oss sikkers der.. 
de kommer selvfølige ikk på dæk når jeg er alene med dem

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Net og livline er fine løsninger - men husk at formålet med livline er jo netop at man ikke falder i vandet, men bliver ombord hvis man mister balancen.
Ja det er jo meget godt med alle de liner, men det er bedre at lære børnene at de ikke skal gå i panik hvis de skvatter overbord. Så på med en rigtig redningsvest, og ud over siden med dem. Og det skal naturligvis være fuldt påklædt, så de fra starten ved at det vejer lidt at have tøj på og at bevægelses mulighederne er nedsatte.
Annonce
Håndværker... du må da bare have det knæ repareret, så kan du springe rundt igen

Kom til at tænke på, hvorfor hedder det at "bøffe" ???

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Helt enig at lære børn (og voksne) hvordan det er at skvatte ned i vandet. Vi gør det med alle incl. vores regelmæsige gæster. Det samme med MOB-øvelser. Som for børnene er en leg (når vandtemperatur tillader dette).

Sikkerhed til søs kan kun læres ved gentagelse af øvelser, og respekt for det mand har gang i. Og det er ikke altid børnene som skvater i vandet.....

Det samme med at læge til kaj (hvem har ikke billedet på nethinden af den stooore mand ved røret imens den spinkle frue prøver at hive båden til kaj i modvind.....)med velmente vejledninger i hver sin ton-art......
Tjah ! hvorfor hedder det at Bøffe, jeg vil tro at det kommer af at en ordentlig Bøf er stor og tung. Har jeg ikke fortalt dig om den gang vi havde en ægte Bøf med på tur, om natten skulle han ud for at lade vandet, men ville ikke kravle over de to der lå midtskibs så han valgte forlugen. Han fik da også overkroppen igennem og så sad han fast.
Tja, det lyder da meget fornuftigt.
Nej, du har ikke fortalt om "Bøffen", men en herlig oplevelse
Det var jo aldrig sket i en Solus 24, der kan man nok så fint passere 2 personer der sover midtskibs.

Hvordan fik I ham ud?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 13 apr 2011 19:42
Tja, det lyder da meget fornuftigt.
Nej, du har ikke fortalt om "Bøffen", men en herlig oplevelse
Det var jo aldrig sket i en Solus 24, der kan man nok så fint passere 2 personer der sover midtskibs.

Hvordan fik I ham ud?

Det var i en Solus, den jeg har i dag. Hans tøj blev flået af og han blev smurt ind i madolie, så faldt han næsten ned af sig selv. ( måske skulle det have været "vandbaseret glidecreme" )
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis