Rens af plastbøtte oven på kompressor bag på køleskab

Hej

Er ved a bygge om og i den forbindelse har jeg flyttet mit 2 år gamle
køleskab.
Men bag på den sidder der en form for plast bøtte fast oven på kompressoren,
og der er noget ulækkert snask i.
Er det noget der skal gøres rent og i så fald hvordan er ikke nemt at komme
til for der er også noget rør værk nede i en.
Håber på et par gode råd. 

På forhånd tak

Hilsen Jan

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er din kondes fordamper, spring forbi og klask køleskabet på plads.
Takker synes også det var underligt hvis man skulle gøre den ren.

Hilsen Jan
Når du kikker ind i dit køleskab (for eksempel for at hente en kold øl), så kan du på bagvæggen indvendig se en slidske der ender i et hul ud gennem bagvæggen. Slidsken og hullet leder kondensvand og afrimningsvand ud gennem hullet og ned i din beholder ovenpå kompressoren. Da kompressoren bliver varm, fordamper vandet - og vupti så er du af med det. Men snasket bliver tilbage.

Noget af snasket kommer i øvrigt fra dit eget køleskabs inderside - altså inde i skabet - blot en tanke - GØR DET RENT en gang imellem haha.
Jeg vil stemme i med Henrik og sige, at det lyder til, at du skal gøre dit køleskab rent lidt oftere. Selvom man måske ikke kan spotte, at køleskabet er beskidt, kan det være en god idé at give det en grundig rengøring i hvert fald en gang om måneden. Har du en stor opvaskemaskine kan du med fordel pakke dine madvarer i en køletaske og smække hylder samt bokse i opvaskemaskinen. Mens de passer sig selv der, kan du så gøre siderne rene i køleskabet - det er super nemt Lige meget hvad, så skal du også huske på, at du altid skal bruge en helt ren karklud til at gøre køleskabet rent med. Bakterier trives i karklude, og hvis du anvender en brugt karklud i køleskabet, risikerer du at overfører nogle af de bakterier hertil.
Jeg renser da lige det værste, når køleskabet er rykket ud, hvis slangen der kommer inde fra "tagrenden" i køleskabet, stopper af snask løber det med vand i skabet.

mvh jens
Annonce
med lidt snughed kan man lirke fordampningsbakke ud af "compressor rummet"
bag køleskabet
såhvidt vides er bakken "klikket" på kompressoren.
og er forholdvis let at tage den ud.
og rengør den og sætte den tilbage på compressoren.
i "compressor rummet"i bag køleskabet.!
en gang imellem er det smart at lirke en piberenser gennem slangen. de har det med at lukke pga snask. Eller som jeg, bruge en cykelpumpe og et stykke slange. men pump stille og roligt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis