Lim til mahognifiner

Hej,

Jeg skal lave nogle småreparationer på dækket på min båd. Jeg har skåret et stykke af det eksisterende mahognifinér væk da det var fugtramt og derfor revnet/rådnet.

Derefter har jeg renset det underlæggende træ og skåret ny finér ud som passer i størrelsen. Spørgsmålet er om jeg kan lime med Sikaflex 291i som er en elastisk lim-/fugemasse, eller om jeg risikerer at det buler op efter limning?

Andre forslag modtages gerne, hvis ikke Sikaflex´en er egnet.....

Pft. og mvh
Jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en PU Lim til den slags opgaver, bemærk at det skal pres mod emnerne medens limen hærder.
Epoxy. Vandfast, nemt at arbejde med og kræver ikke det store pres.
se evt
http://hfmarine.dk/files/westsystembrochure/danishwestsystemusermanual24thjan2008.pdf
Hej Håndværker,

Hvad er fordelen ved PU / ulempen ved den jeg foreslår?

Mvh
Jan
Du skriver selv at det er en elastisk lim, den vil være uegnet hvis du skal lime finer fast i en ældre +finer, især fordi det ikke er en sådan lim der bruges på fabrikken til fremstilling af +finer.
Sikaflex er et rigtig godt produkt som jeg selv anbefaler til mange ting, dog ikke til finerlimning.
Jeg ville foretrække epoxy, tilsat lidt tykkelsesmiddel hvis det ikke er 100% plant, og hvis underlaget er tørt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Her er Epoxy bare langt billigere end West System:
http://www.gordner.dk/selvbyg1.html

Der er den der hedder High Performans epoxy system uden DDM og fenol.
Fungerer glimrende....
Ja, West system er noget pebret i prisen og der er billigere alternativer men deres brugsvejledning er super.
Men husk epoxy er ikke bare epoxy.
Tak for jeres input!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også