Forkortelser Mirage 28 84 2400 28-03-2011 09:45 Er der nogen der har kendskab til hvornår, hvorfor og betydningen af de forskellige forkortelser S/Y, M/S, osv...Må jeg eksempelvis kalde min sejlbåd S / Y Elvira, eller er der bestemte krav eller regler? Gør det rigtigt fra starten! 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 28-03-2011 10:28 S/Y står for Sejl YaghtM/S står for Motor SejlerM/Y står for Motor YaghtDet er op til dig selv hvad du vil kalde din båd, men faktisk må du ikke sejle med et flag hvor der står S / Y der må godt stå Y/F for Yaght Flag. Det er nogle knudrede regler lavet af nogle skrivebords Generaler der ikke aner en dyt om både.
mellon 258 9560 28-03-2011 11:42 Der er også S/S Steamship. M/S Motor skibYacht flaget et det danske orlogsflag (Split og en dybere rød farve end alm. flag )med broderet Y/F. Det er det eneste splitflag der må bruges af private.Før 1957 skulle der søges om tilladelse for at bruge det på din båd.Idag må det bruges af private herboende danske tilhørende både, vis du lejer den ud eller bruger båden til andet erhverv må det heller ikke bruges.
Håndværkeren 20251 28-03-2011 19:37 Og skal et Yaght flag føres korekt, skal snippen lige kunne nå vandet når det er vindstille, på en sejlbåd der har det på hækken.Men tilbage til dit spørgsmål, du må kalde dit skiw lige hvad du har lyst til, eks. S/Y Trug.
Chr. 2419 5700 28-03-2011 19:49 MT Motor Tanker. SS Steam Ship DS Damp Skib TT Turbine tanker DMDNSO Det Må Du Nok Spørge Om Fregatten Jylland ville gerne, men måtte ikke, fører splitflag, da den blev genindviet. De kunne have lade den registere og indmelde i den lokale sejlklub, så havde det været i orden, men det ville man ikke. Chr Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.