Skifte dæk..

Har netop forsøgt at afmontere vinterdækkene og sætte "sommersutterne" på igen.
Har brugt kobberfedt på møtrikkerne, og de slipper fint, men selve fælgen sidder urokkeligt fast..
Der er et hul i midten af fælgen hvor en krans fra navet går ud igennem, og jeg tror det er den der sidder fast, formentlig pga hård vinter og rust.
Nogen der har et forslag til hvordan man løsner fælgene?
Har prøvet med en gummihammer, men det hjælper ikke. Vil heller ikke rive for meget i en bil der er løftet på en donkraft. Gav det også lidt WD-40 uden effekt.

Jeg vil så nødigt betale for at få skiftet hjul, så gode forslag modtages gerne...

vh Rnyboe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle køre en tur med løsnede hjulmøtringe, det vil jeg nu ikke anbefale.

Derimod en stor træklods på indersiden af fælg/dæk, og så nogle hug af en pæn stor mukkert.

Husk at smøre fedt rundt i centerhullet også, har du allu fælge, er kobberfedt bandlyst, brug alu-fedt i stedet.

mvh jens
Hvis det ikke lykkes er den hurtige metode at løsne boltene et par omgange, og derefter køre en lille tur med mange sving.
Funker super med kort tur frem og håndbremse - man behøver kun at gøre det nogle få meter. Er ikke vild med tanken om en mindre køretur.

Mvh.

René

ja stor hammer og en klods. husk slå rundt omkrig hjulet. tag noget sandpapir og slib rusten af. smør med alu eller kobber fedt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis