Brændeovn med gulvvarme.

Hej

Jeg har en Royal-line brændeovn med vandtank, fra jydepejs.
Jeg har ikke installeret den endnu, fordi jeg mangler noget teknisk data på hvordan gulvvarmen skal installeres. Pumper osv.
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen Walther
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Hvis det kun er til et gulv, så er det vel bare at få sat en cirkulationspumpe på, der skal sidde så lavt som muligt.
Hvis det er til 2 eller flere, findes der minishunts med pumpe til 2 eller flere gulve.
Men få nu hellere fat i en rigtig brugsanvisning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er det en ny ovn? I givet fald har du krav på at få medleveret en brugsanvisning, og da i helt særlig grad når det handler om noget som er så meget oppe i tiden, nemlig miljø og opvarmning!!
Der skal også tages højde for en ekspansionbeholder, og til den ende får du også brug for brugsanvisning og specifikationer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er brændeovnen af plade eller støbejern ?
Du er forhåbentlig klar over at den skal monteres med åben ekspantionsbeholder.
Du skal også være opmærksom på, at du næppe får den godkendt, fordi den ikke opfylder nogle miljøkrav, der kom vist nok i 2008.

Med venlig hilsen
ktm

 

ekspantionsbeholder? Hvad er det...
Ovnen er beregnet til gulvvarme og har vist noget der hedder en gris inde i brandkammeret.
Er det ikke lige til, at lave gulvvarme, er det ikke noget med at montere en pumpe, som føre vand rundt i gulvslangerne...
En ekspansionsbeholder optager vandets udvidelse mellem kold og varm, den skal være åben fordi en brændeovn med gris kan koge, hvis der ikke er ekspansionsbeholder eksploderer skidtet.

Du skal vist læse lidt mere om varmesystemer før du fortsætter, og som en anden skrev, hvis ovnen ikke er godkendt får du ikke installationen godkendt af skorstensfejeren.
Tak for oplysning.
Det er jo netop derfor jeg skriver herinde, for at få noget mere viden...
Ovnen skal stå på en båd, så jeg kommer aldrig til at bruge en skorstensfejer, renser den selv
Men er der slet ikke nogen derved, hvor henne, jeg kan få noget teknisk data, for brændeovne med gulvvarme?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis