hjaelp,,, hvad type/model baad er dette.

Hej, haaber i kan hjaelpe. jeg koebte denne 20 fod trae/fiber baad for 2 aar siden, og har soegt efter hvad type/model det er. nogle siger det er en chalup, men jeg syntes ikke rigtigt det ligner. er der nogle kloge hoveder der kan hjaelpe..
mvh team baatgaard
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det er jo en fra værftet i Langbortistan bygget af brødrene F.Usk & K.Lamp !
Og så ser det ud til at du er ved at indrette til Panorama vinduer der i stue eteagen
hej haandvaerker, ja det var ogsaa hvad jeg havde regnet med. de broedre er jo verdens beroemte. Panorama vinduer kan man jo ikke faa for mange af, udsigten er jo super....
Kunne du tage lidt flere billeder, et fra hækken og et fra stævnen, det er jo bådens undervands linier der er medbestemmende for hvilken type det er. Det ser ud som om der er bygget noget på agter måske fra starten, men lidt svært at bedømme ud fra billedet.
Er den prambygget, altså flad i bunden ? Der blev bygget en del af dem til fladvandssejlads.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
       her er lidt flere.
Annonce
Den er meget rund i det under vand linien, og har tendens til at rulle. ham jeg koebte den af fortalte at overbygningen blev lavet af en skibs bygger for 5-6 aar siden. den stikker noget dybere end vand linien er nu, ca en 30 cm mere.
Tjah, forfra ligner det jo en ganske alm. jolle, men hækken ser lidt spec. ud. Måske er den på et tidspunkt blevet ændret eller måske er dine billeder misvisende. Det er i al almindelighed ikke nogen god idé at ta billeder af skyggesiden, man kan jo ikke se nogen konturer. Så et solsidebillede som viser fra vandlinien og ned på kort afstand ville nok hjælpe.

chalup, (af fr. chaloupe, antagelig fra fr. dial. chalope 'nøddeskal, lille båd'), slup, mellemstor spejlgattet robåd med tre til syv roere i hver side, mest brugt på orlogsskibe til transport af personer. I dag anvendes ligeledes motorchalupper.

Men der er efterhånden gået inflation i begrebet, men vores dronning har da et par stykker. Her det dog en svensk også med ret store vinduer, så kan du jo sammenligne .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
En Chalup tror jeg nu aldrig den har været, kendetegnede for en Chalup er lange slanke linier og det kan vi vist godt blive enige om at det har din båd ikke. At den ruller en del, tjah men det gør stort set alle motorbåde i sideværts sø, en dybere stråkøl vil kunne afhjælpe dette, men der vil altid være lidt rulleri i sideværts sø. Ellers ser den jo ud til at kunne klare sig godt i noget sø, der er rimligt stor bælg på den. Så betyder det vel knapt så meget hvad den er for én.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis