Solfanger anlæg vs. brændsels fyr

Jeg har købt en gård hvor der er installeret solfanger anlæg sammen med brænsels fyr. Jeg forsøger at finde ud af hvordan det er forbundet sammen. Det er et hav af rør som jeg prøver at få et overblik over. Er der nogen der har nogle links til tegner over hvordan man normalvis forbinder solvarme med brændsels fyr. Jeg har et sime fyr som er forbundet til en 500 liters beholder. Mit solvarme anlæg er et Nilan solvarme anlæg med 6 fag sol fanger, som jeg tror, er et ok stort system.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af cgb på 27 mar 2011 12:17
Jeg har købt en gård hvor der er installeret solfanger anlæg sammen med brænsels fyr. Jeg forsøger at finde ud af hvordan det er forbundet sammen. Det er et hav af rør som jeg prøver at få et overblik over. Er der nogen der har nogle links til tegner over hvordan man normalvis forbinder solvarme med brændsels fyr. Jeg har et sime fyr som er forbundet til en 500 liters beholder. Mit solvarme anlæg er et Nilan solvarme anlæg med 6 fag sol fanger, som jeg tror, er et ok stort system.

Du bliver nok nødt til at gøre som når man skal spise en elefant, tage det i små bidder. Med det mener jeg tegn det op i de forskellige kredsløb og tegn så til sidst en oversigstegning. Du kunne jo prøve at følge vandets retning i de forskellige kredsløb og tegne det op.

fase
Må give S. fabrin ret, men det plejer nu ikke at være så svært... der plejer vist at være to rør til / fra fyret og så er der det samme fra / til tank / solfanger plus koldt vand... og så to samlede rør til radioatorer...

Men kan jo ik sige om dit er med flere rør... kan desvære ikke tegne det til dig...

Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

prøv og tage nogle billeder af dit anlæg så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig lidt på vej

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis