ang kørsel med traktor? 'ferguson 35. landevejs kørsel.

har købt mig en gammel ferguson 35 i fin stand. som bliver leveret her imorgen.

 så tænker jeg! 

nu er styrtbøjlen godkendt til vejen og hele traktoren er lavet klar til syn. men da jeg ingen reg. test på den. skal jeg bruge et godt stykke tid på at skaffe mig en ny. så jeg bliver list nød til at køre på vejen frem og tilbage til skoven. 

hvad ville en evt. bøde koste i hverste fald? kunne forstille mig den ville lyde på 510kr for ingen nr plade, 510kr for ingen forsikring og 510kr for ingen kørekort.( er under 18år. og skal kun bruge til til/fra skoven.)

så i tv'et at en gammel traktor (ford 3000, hvis jeg nu skal være lidt mere præcis) havde noget med bremserne. hvor den bremset, med hver sin bremse. hvilket den ikke måtte, ifølge politi manden. er dette virkelig korrekt? skal bremserne bremse samme? 

har prøvet at snakke med motor kontoret og politiet for motor køretøjer. syntes bare ikke der er den korrekte besvarelse på spørgmålene, som jeg ønsker.

mvh.

ps* evt. nogle som har oplysningerne på dækstørrelsen på ferguson 35.=

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det bliver dyrt
pladerne er ikke det værste , men manglende forsikring mener jeg er 1000,00 krog sker der et uheld kan erstatningen rende op i et par milioner , manglende kørekort kan nemt koste 5000 ,00

så det første er at du får lavet en forsikring , koster ikke ret meget og kræver ikke der er plader på
en ny reg.atest og syn kan du få klaret på under en uge
og at traktorkørekort koster ikke ret maget at tage ( mindre end en bøde ) så må du køre på offentlig vej som 16 årig

så se at få klaret forsikring og syn med det samme , og indtil du selv får taget kørekort , så få en med kørekort til at køre mellem hjem og skov , så kan du selv køre i skoven
Det med bremserne, er at nogle gamle traktore havde hver sin bremsepedal til baghjulene.(sidehjulsbremse, så kan man bremse det ene hjul, og dreje hurtigt rundt, inde på marken)

Når man køre på landevejen, skal de to bremsepedaler være låst sammen, så der bremses på begge baghjul.

mvh jens
Du kan købe en prøveplade på motorkontoret for omkring 100kr/dag. der er indbygget ansvarsforsikring i den.
Så skal du bare have en med kørekort til at køre den for dig.
Den med bremserne er god nok. hvis du laver en katestrofe opbremsning og kun rammer den ene pedal kan det gå grumme galt. derfor skal de låses sammen.

Jacob

Der er slet ikke noget at diskutere her.
Uden kørekort har du ikke noget at gøre på vejene, og forsikring eller ej, så dækker den ikke, hvis du ikke har kørekort. Du kommer selv til at hænge på de måske 15 millioner kr det kan løbe op i i værste fald. Det kan få endog ret stor indflydelse på dine økonomiske muligheder mange år frem i tiden.

Vi lever i et utrolig regelreguileret samdfund, og det sætter nogle begrænmsninger på ens udfoldelsesmuligheder af og til, men du kan jo, hvis du synes båndene er for snærrende, prøve at tage ophold i et mindre reguleret område i en periode, Somalia f.eks, så vil du opleve fordelene ved det du kommer fra.

Få orden på formaliteter, forsikring kørekort mm og god fornøjelse med din gale '35.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Chr. takker for din medfølge og ondt i røven over andre folk!. jeg smutter sku lige til somalia!

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Skrevet af lasse2116 på 30 mar 2011 23:07
Chr. takker for din medfølge og ondt i røven over andre folk!. jeg smutter sku lige til somalia!


Jeg retter lige en trykfejl i mit indlæg. Næstnederste linie skulle selvfølgelig have været gamle i stedet for gale.

Og så kan jeg ikke se, at jeg udviser manglende med følelse eller har ondt i røven.
Regler er til for at blive fulgt, også af dig. Om du kommer ud i økonomisk rod mange år ud i tiden er din sag. Jeg gør bare opmærksom på den risiko du påtager dig. Det kan du så blive sur over herfra og til du bliver træt af det.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Lasse2116.
Ville du være mere glad for, at vi her sagde, at det er helt fint og du da bare skulle køre afsted med din traktor???
Ville du ikke bebrejde os, hvis du efterfølgende rendte ud i et problem, hvor du blev klynget op på at være skyldig i f.eks.at en familie blev slået i hjel og du kom til at hænge på en millionerstatning, som følge af multimange overtrædelser af loven?

Var det ikke for at få et rigtigt svar, du spurgte??
Vil du ikke godt forklare, hvorfor du blev sur over det???
Tror du det er Chr., der har lavet loven, for at drille dig???

Håber du har røv nok i bukserne til at ville svare mig!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis