Placering af dampspærre i etageadskillelse

Hej alle LDS´er
Jeg skal til at udnytte min 1 st. sal - der ligger 150 mm isolering i loftet nu, men det har ligget længe og er faldet lidt sammen nogle steder, desuden jeg har haft en kat boende der oppe (fint til at holde skade dyr væk med) men den har ligget i isoleringen og der forekommer fordybninger i materialerne mange steder hvor den har ligget og sovet.
Jeg vil øge etage adskillelsen med 50 mm vha. gulvstrøer så jeg kan komme op på ca. 200 mm isolering i etageadskillelsen, nu kommer mit spørgsmål, må/kan man blande almindelig rockwool/glasuld med papiruld - da jeg har læst en del om materialet, og har lyst til af forsøge mig med det produkt da det nemt kan komme helt ind i små sprækker og ligende. der er selvfølgelig dampspærre i loftet fra stue etagen og op efter, men hvor,- og skal der også være en dampspærre i gulvet i 1 st. sal? tilsidst er der en venlig sjæl der kan oplyse mig om ca. prisen på papiruld pakker/ballerne i standart størrelse, og hvor de evt. kan købes af privat, gerne på midtsjælland.
Mvh. Henrik H

henrik1

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Så vidt jeg er orienteret skal der ikke være dampspærre mellem stue og 1.sal, medmindre der er tale om vådrum.

Jeg er derimod 100% sikker på at du IKKE skal sætte dampspærre op begge steder, da du så risikerer at spærre fugt inde... Og det ved vi godt hvad ender med ;-)

Men det er nok bedst at vente på en udtalelse fra Koluda eller en af de andre proffer herinde... evt pm dem
Skrevet af henrik1 på 26 mar 2011 14:50
Jeg skal til at udnytte min 1 st. sal - der ligger 150 mm isolering i loftet nu, men det har ligget længe og er faldet lidt sammen nogle steder, desuden jeg har haft en kat boende der oppe (fint til at holde skade dyr væk med) men den har ligget i isoleringen og der forekommer fordybninger i materialerne mange steder hvor den har ligget og sovet.
Jeg vil øge etage adskillelsen med 50 mm vha. gulvstrøer så jeg kan komme op på ca. 200 mm isolering i etageadskillelsen

Der kun krav til 100mm fastholdt isolering i etageadskillelsen, så overholder du dette er der faktisk ikke krav til yderligere isolering.

Skrevet af henrik1 på 26 mar 2011 14:50

nu kommer mit spørgsmål, må/kan man blande almindelig rockwool/glasuld med papiruld - da jeg har læst en del om materialet, og har lyst til af forsøge mig med det produkt da det nemt kan komme helt ind i små sprækker og ligende

Ja, hvis det er min. 100mm fastholdt isolering i forvejen, kan du godt lægge granulat ovenpå igen, i form af rockwool, glasuld eller papiruld.

Skrevet af henrik1 på 26 mar 2011 14:50

. der er selvfølgelig dampspærre i loftet fra stue etagen og op efter, men hvor,- og skal der også være en dampspærre i gulvet i 1 st. sal? 
Den dampspærre kan du sådan set godt se bort fra, den er slet ikke nødvendigt længere, når først den nye 1.salen tages i brug også.

Der skal dog etableres en damspærre på selve 1.salen ud mod taget og gavlene.

Skrevet af henrik1 på 26 mar 2011 14:50

tilsidst er der en venlig sjæl der kan oplyse mig om ca. prisen på papiruld pakker/ballerne i standart størrelse, og hvor de evt. kan købes af privat, gerne på midtsjælland.
Mvh. Henrik H

Kender ikke prisen på papirulden desværre, men kan de finde ud af det hvis du er interesseret ?
Kender en herude der bla. efterisolere med papiruld, så er han er sikkert villig til at sælge dig nogle til en fornuftig pris.

Hej HenrikPH & Koludabyg

Mange tak for de fine svar - det er noget der er til at forstå.
Koludabyg, du må meget gerne undersøge prisen på papirulden, og hvor jeg evt kan købe materielet.

Mvh. Henrik

henrik1

Okay, jeg prøver lige at fange ham senere i dag så.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis