dampspærre

Hej

Jeg har planer om at bygge et udhus/skur. Det bliver et træskur med tagpap tag og isolerede vægge 100 mm. og loft 100-150 mm. Det skal bruges til at huse et indendørs bassin (ca. 5000 liter vand) som kan opvarmes, så mine havedamsfisk kan være i noget varmere (10-15 grader) vand om vinteren.

Jeg har støbt soklen for 2 år siden, og fik kun bygget et midlertidigt skur på noget af den, hvor havedammens filter står. Der kan man så se hvor meget vanddamp sådan noget danner. I vinter var der iskrystaller på samtlige søm, skruer og sågar træværk som nu er helt jordslået Godt det kun var midlertidigt.

Jeg  er således ret overbevist om der er nødt til at være en dampspærre i loft og vægge, plus der vist også skal tænkes i noget udluftning/ventiler og sådan. Men dampspærre i et  uopvarmet hus -kan det lade sig gøre eller hvad er bedst at gøre?

vh. Carsten
Hej Jeg har planer om at bygge et udhus/skur.... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør ikke BR "kommunespecifikt"
Bygningsreglementet har den ordlyd som bygningsreglementer skal have. Og den gælder overalt i det ganske danske land. Det udarbejdes i medfør af Byggelovens §-et-eller-andet.
Lokalplaner har ikke en dyt med Bygningsreglementet at skaffe.
Lokalplaner er en del af Planloven og giver kommuner ret til og mulighed for, inden for visse rammer, at fastlægge betingelser for opførelse af f.eks. boligområder og meget andet.
Betingelser som ikke fremgår af anden lovgivning.
I lokalplaner refereres ikke (nødvendigvis) til BR. Men det er klart at man som bruger ofte sammenligner med BR.
Fordi det er ”kendt stof”
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også