Ny 1. sal. på nuværende 1. planshus

Hej Alle LDSére

Jeg har et 1 planshus fra 1960 opført i gasbeton.

Der er eternittag på huset nu, med "flad" rejsning dvs. loftrum. Taget er det "originale", altså fra 1960 og er et helt alm. tag, ingen vinkler, eller lign. :-)

Huset er 8 x 15 meter.

Jeg har skrevet med kommunen-teknisk forvaltning og der er indtil videre ingen probs.

Jeg skal have en såkaldt limtræsbjælke lagt på min mur, for at det kan holde til 1.st- salen.

Jeg skal have en ekstra bærende bjælke op i stuen.

Der skal tegltag på, ellers har jeg ingen præferencer.

Spærpris er 33.000 kr.

Jeg er desuden den heldige ejer af et lækkert jumbo rullestillads 8 mtr. arbejdshøjde :-) 

Mit spørgsmål går nu på følgende.

1: Hva vil i skyde på det vil koste at lave i rene materialer?
 
ved godt at det variere efter materialevalg, men vil alligevel være taknemmlig for jeres indput.

På forhånd mange tak

Martin
Hej Alle LDSére Jeg har et 1 planshus fra 1960... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hpox på 05 apr 2011 20:21
@Pizzabager
Hurra. 2 ud af 3 rigtige. Den "grønne" afstand måles ved den udvendige vægflades skæring med med den blå linie.
Iøvrigt er blå tagbeklædning ikke tilladt iflg. lokalplanen for dit område.
Og Koluda er fyret som sencor. :o)


den udvendige vægflade er kun bedre, så er der mere plads indvendig

et blåt tag kun ellers være en frisk fornyelse i vores sølv/guldbryllups villakvarter.

tror sådan noget nyt tag smitter, der er 4 huse på vores lille vej der har fået nye tage på siden efteråret, og det er 4 huse på stribe
Skrevet af hpox på 05 apr 2011 20:21

 Den "grønne" afstand måles ved den udvendige vægflades skæring med med den blå linie.

Og Koluda er fyret som sencor. :o)

He he, okay havde ikke set den steg ikke ligt stod i facaden, men på indvendig side af tremplen, så den tager jeg på mig... heldigvis er jeg heller ikke censor...  he he
Hej Igen

Til Koluda: Ja det blev en hel del dyrere!!... og det er hos ringsted spærfabrik. fik oplyst af trælasten, at jeg kunne få 10%
De 50.000 er således slutprisen alene for spærene.

Umiddelbart tror jeg at jeg holder mig til den 1st. ide´, da boligarealet ellers bliver alt for højt ift. BBR. selvom jeg da godt kan se hpoxés ide i en (endnu) større boligudnyttelse.

MVH Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis