Ny 1. sal. på nuværende 1. planshus

Hej Alle LDSére

Jeg har et 1 planshus fra 1960 opført i gasbeton.

Der er eternittag på huset nu, med "flad" rejsning dvs. loftrum. Taget er det "originale", altså fra 1960 og er et helt alm. tag, ingen vinkler, eller lign. :-)

Huset er 8 x 15 meter.

Jeg har skrevet med kommunen-teknisk forvaltning og der er indtil videre ingen probs.

Jeg skal have en såkaldt limtræsbjælke lagt på min mur, for at det kan holde til 1.st- salen.

Jeg skal have en ekstra bærende bjælke op i stuen.

Der skal tegltag på, ellers har jeg ingen præferencer.

Spærpris er 33.000 kr.

Jeg er desuden den heldige ejer af et lækkert jumbo rullestillads 8 mtr. arbejdshøjde :-) 

Mit spørgsmål går nu på følgende.

1: Hva vil i skyde på det vil koste at lave i rene materialer?
 
ved godt at det variere efter materialevalg, men vil alligevel være taknemmlig for jeres indput.

På forhånd mange tak

Martin
44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Koster spærene virkeligt kun 33 tusinde .
Men det er jo ret sompelt at regne på. Så mange m2, tagsten, isolering, undertag loft osv. Tagvinduer gulv, trappe, installationer. Og no'en gavle.
Husk "diverse" som har det med at løbe op.
Min. 5.000 kr/m2, men op til 7.500 kr.

Men jeg kunne aldrig drømme om at lave den type "høj over". Den er i den grad forældet.

Så hellere en 1,5 meter høj trembel, 20-25 gr. taghældning og loft til kip. Altså en kipbjælke understøttet af en 3 - 4 stolper

´Hej Martin.

Hvis jeg har forstået dig ret, så vil du tage de gamle spær ned og sætte nye 45 graders spær op og altså sætte en 1.sal på huset.

Vi har selv lige fået lavet vores og for skalen (dvs. fra tegl og ind til dampspærre) vil jeg mene der var materialer for ca. 280.000 kr. incl. spær.

Så kommer alt det indvendige til, som gips, el, gulv og alt det der så afhængi af dine ønsker kan du ligge 150.000 kr. oven i

Held og lykke


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej MLU

Mange tak for dit svar.

280.000 kr. det lyder godt nok af meget...

Hvor stort er dit projekt ? mit hus er 120 m2 i grundplan og håber da godt nok ikke at jeg skal op i de summer for at på skallen på...., så ryger projektet direkte i spanden :-)

én kollega sagde at det nok ville koste 150.000 kr. for skallen og så kunne man løbende købe alt det til det indvendige... gips, isolering etc.

Tager han helt fejl eller vil det kunne hænge sammen?

Håber I kan hjælpe
Hej Hpox

Tak for dit svar :-)

33.000 kr. incl. moms & levering  for 9 hanebåndsspær hos Ringsted Spærfabrik.
 
ideen med Trempelspær lyder ikke helt "tovlig" det vil jeg da lige undersøge :-)

mht din diverse post synes jeg det lyder helt vildt.

Jeg vil få 78 m2 tilført husets nuværende boligareal.

Altså mener du at der skal være en diversepost på:

78m2 x 5000 kr. = 390.000 kr. ???? eller er det mig der misforstår?

På forhånd mange tak :-)
Nej.
Jeg mener at projektet som du beskriver det kan gøres for mellem 5 og 7,5 tusinde pr/m2. Som et slav' på tasken.

Men hvis du begynder at finregne på de enkelte bygningsdele eller materialetyper.
" Så mange m2, tagsten, isolering, undertag loft osv. Tagvinduer gulv, trappe, installationer. Og no'en gavle."
Så skal du huske "Diverse". Altså søm, skruer, tape, værktøj, kolde øller, tagstensbindere, fugematerialer, uforudseelige udgifter, osv.
Og det er det der godt kan løbe op.

Kun 9 spær? Med en spændvidde på 15 meter?
Annonce
Sad lige og tænkte det samme.

Mon ikke der er 16 spær til ca. 2000,- stykket....

Nu er det undertegnet der har lavet den nye 1.sal nede hos Mads, og han er meget tæt med den anslået pris af materialer nede hos ham, men der var så også for over 70.000,- bare i velux ovenlysvinduer, isolering af taget og etageadskillesen, dampspærre + forskalling af taget, nyt spånpladegulv på 1.salen, gavlparti og dør parti fra KPK vinduer, gavlbeklædninger, osv.. med i den pris, og på ingen måde valgt billige løsninger, så kunne selvfølgelig gøres billigere med lavere kvalitet.

Men er det kun "skallen" så at sige, altså ny tagkonstruktion, med undertag og tegl, samt lukning af gavlene med en træbeklædning, så kan det sikkert godt gøres for de ca. 150.000,-

hej Hpox

ok så er jeg med.... det var også den pris jeg ca. havde regnet med....

:-)
Hej Koluda

Tænkte godt jeg fik dig på banen :-) rigtig godt stykke arbejde hos Mads!!

Jo det er min fejl!!!

16 x spær a 1800 kr.

15 mellembjælker a 400 kr.
 
i alt 34.000 kr.

Jeg har pt. 150.000 kr. er det helt usansynligt at man kan påbegynde arbejdet, og få skallen færdig og så hen ad vejen få det lavet helt færdigt ?? .

Huset kunne godt bruge et nyt tag, men når/hvis jeg skifter det, vil jeg, når jeg alligevel er igang udnytte muligheden for en 1st. sal.

Jeg er selvf. indstillet på at jeg ikke kan lave den dyre og købe nye vinduer og junkers massive parketgulve, men tror du/I det er umuligt at opnå et "udmærket" ressultat.

Jeg ser frem til at hører fra jer :-)

Skrevet af dingdong1985 på 26 mar 2011 14:31
Hej Koluda

Tænkte godt jeg fik dig på banen :-) rigtig godt stykke arbejde hos Mads!!

Ja, det er jo lige min boldgade så at sige...

Ja, det blev faktisk rigtigt godt, huset har jo fået et kæmpe løft samtidigt med det fik den nye tagetage.

Skrevet af dingdong1985 på 26 mar 2011 14:31

Jo det er min fejl!!!

16 x spær a 1800 kr.

15 mellembjælker a 400 kr.
 
i alt 34.000 kr.

Det kan sikkert godt gøres bedre, det er i hvert fald et af de steder hvor man sikkert kan få prisen lidt ned.

Skrevet af dingdong1985 på 26 mar 2011 14:31

Jeg har pt. 150.000 kr. er det helt usansynligt at man kan påbegynde arbejdet, og få skallen færdig og så hen ad vejen få det lavet helt færdigt ??

Nej, det kan godt lade sig gøre, så længe man ikke vælger de helt dyre løsninger, og feks. vælger at smide for 70.000,- velux tagvinduer i huset samtidigt, som flere af os med garanti havde gjort...

Men disse kan jo sagtens eftermonteres også, så er det et stramt budget, så smider man bare disse i senere hen, hvor økonomien er til det.

Skrevet af dingdong1985 på 26 mar 2011 14:31

Huset kunne godt bruge et nyt tag, men når/hvis jeg skifter det, vil jeg, når jeg alligevel er igang udnytte muligheden for en 1st. sal.

Jeg er selvf. indstillet på at jeg ikke kan lave den dyre og købe nye vinduer og junkers massive parketgulve, men tror du/I det er umuligt at opnå et "udmærket" ressultat.

Det er helt sikkert også i forbindelse med nyt tag at det kan betale sig at tilføje en 1.sal til huset, ingen tvivl om det.

Og vælger du nogle fornuftigt løsninger, så kan det da også bygges med kvalitets materialer, uden at de vælter budgettet helt.

Lad endeligt være med at gå ned i lavpris kvalitet, du vil med garanti fortryde det senere hen, så hellere vælge hvor du får mest kvalitet for pengene, også vælge nogle billigere løsninger, frem for at spare pengene på materialerne til taget.

Lige min tanke...

Jeg er alene om at betale gildet, så jeg forsøger at holde det på et økonomisk ansvarligt niveau, samtidig skal det selvf. være i orden.

Hvis i har gode ideer, forslag eller andet vil jeg meget gerne hører det.

Jeg er f.eks. ved at indhente tilbud på trempelspær istedet, da det blev forslået som et alternativ. 

Mvh Martin :-)
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis