Leca og støbejernsrør / gamle kloakrør

Hej. Jeg er ved at renove badeværelse, og skal i den forbindelse have nyt gulv. Jeg har isoleret med 300 mm flamingo, men nogle steder kan jeg ikke komme til med flamingoen, og har brugt lecasten i stedet for. Men nu har jeg hørt at det ikke er godt at have lecasten liggende op af de gamle støbejerns kloak rør, er der noget om det?? Ellers må jeg jo have det op igen, inden jeg støber. Og hvad kan man eventuelt bruge i stedet for? Mvh Lars
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis leca bliver fugtigt/vådt danner det syre, som angriber jernet.

Hvis du ikke har lyst til at skifte rørene, kan du bruge flamingo grandulat, dette er dog noget mere besværligt at får til at blive, mens du støber. Men det er et glimrende alternativ.

Hvis det ikke drejer sig om større mængder, kan pu skum også bruges.

Mvh Thomas Hansen

Jeg mener ikke at flamingogranulat har nogen videre trykstyrke.
El heller PU-skum.
Men som det siges i mindre områder kan betonen nok bære endda.

Men du kan bruge Leca hvis du omvikler rørene med plast af en slags, måske 0,20 mm dampspærrefolie.
Nej, det er helt rigtigt. Men jeg går udfra at det ikke drejer sig om et ret stort areal, så burde betonen og rionet kunne bære.

Jeg er faktisk selv i gang med at grave køkken ud, og har i den forbindelse taget et stykke af spise kammeret med, under det har der været kælder, som er blevet fyld op, men det er sunket sammen i løbet af årene. Rummet måler 3,20x 1,20m
Det sjove er at jeg nu kan se at gulvet "hænger" mellem væggene. Der er 1-4 cm luft der hen af.

Og det består endda kun af 2-4 cm beton med lidt leca blandet i.

Når ja, et lille sidespring.

Mvh Thomas Hansen

hvis du alligevel er igang med at renovere, så skift da de rør til nye pp-rør...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis