strømforsyning stepmotorer styret med G540 driver

Hej alle CNC`ere

Jeg har netop anskaffet en Dyna Myte 2800 mini fræsemaskine, og vil opgradere styringen til Mach 3. Jeg har downloaded softwaren og købt en Gecko Driver til 4 akser.
Kan nogen hjælpe mig med at dimensionere stromforsyning, eg evt. nødvendig Current set resistor?
Stepmotorerne skal kobles som bipolar parallel
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til fire akser skal du bruge en 24 VDC strømforsyning der kan levere 12A. 

Du behøver ingen modstand, da driverne max kan levere 3,5A mod de 4,6A stepperne er opgivet til. Dine motorer kan derfor kun yde 76% af det angivne holdemoment.

Hilsen Metalsnedker
Mange tak for dit svar metalsnedker. Jeg har testet motoren med min 24V forsyning. den leverer kun 10 A, men det går vell til til en enkelt motor.Det ser lovendeud. Nu skal jeg øve mig og blive dus med Mach 3.
Desværre har jeg tabt min motor på gulvet, det holdt den ikke til. Der knækkede et lille stykke af magnetskiven.
Hvis der er nogen der har erfaring med at installere en probe til kantsøgning vil jeg meget gerne høre om det. den funktion findes på min fræser som den kører nu. Proben er en simpel microkontakt som lægger den aktuelle værdi ind i styringen ved mekanisk kontakt med tool 1,
som i mit tilfælde er en ø10 mm cylindrisk stift. Spørgsmålet er. Kan man opnå samme eller lignende funktion med Mach3 og G540?

MVH Dyna
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis