bundmaling

Er der nogen der har prøvet biltemas bundmaling, skal man bare holde sig fra de billige produkter? Eller findes der virkelig en bundmaling der virker til den halve pris?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal i hvert fald holde dig fra ALDI´s bundmaling. Det er noget gudsjammerligt skrammel, der gav mig timers ekstra arbejde, seneste sæson.

Generelt vil jeg tro, at du får hvad du betaler for.
Resultatet af dårlig ALDI bundmaling kan du se på min side... den der er et link til herunder.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg vil anbefale at købe et anerkendt mærke. Kig istedet efter et firma med lidt udsalg eller tilbuds-kampagner.

Det er simpelthen spild af tid / arbejde / godt humør at bruge dårlig bundmaling - og spild af gode sejler-oplevelser, når båden sejler langsommere og langsommere, fordi den bliver mere og mere begroet.
500 kr mere eller mindre er helt underordnet i den forbindelse. Du kan jo normalt ikke lige hive den op og give den lidt mere midt sidst i Juli måned.

Vælg bundmaling efter din båd-type - sejlbåd, planende osv osv - spørg i sejlerbutikken!!!

Og når du så har fundet noget der er godt til din båd - så hold dig til det mærke de følgende sæsoner - for så skal du ikke afrense alt det gamle, måske kun slibe let. Det sparer arbejde.
Bare min beskedne mening - Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er masser af billige tilbud på bundmaling lige nu. Jeg har fx. fået mails fra Holbæk Bådcenter med meget rimelige priser.
Og som nævnt ovenfor så er Aldis bundmaling vist ikke noget man skal satse på.
Til gengæld har Biltema i Sverige nu kobberholdig bundmaling til 149 SEK bøtten - det tror jeg mere på!

Hans-Henrik


Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Jeg spildte en masse arbejde på også at købe Aldi bundmaling .

Da båden kom op i efteråret var det en ren koralrev , aldrig har der være så meget liv omkring båden , store dejlige rurer havde sat sig fast , så hold dig langt væk fra de produkter , måske er Biltema`s bundmaling også ren substral at smøre på.

Mvh matrosen

Tak for svarene, jeg tror jeg springer på Hempel , der er på tilbud i kommende uge i bauhaus. Så bruger jeg de 400 ekstra og håber på det virker.

Annonce
I sidste sæson smurte jeg Biltemas på den ene side af min 30 fods sejlbåd og Hemples på den anden side. Resultatet viste det er Hemples jeg skal bruge. Der var ingen rur på Hempel siden, men mange på modsatte. Det er Hempels den billigste jeg anvender.
Hej

Du kan godt bruge det men du skal helt sikkert have din båd op en 3-4 gang for og gøre den ren i bunden.

Så mit råd er køb noget ordenligt det er billigt i længen brugte en gang biltemas bundmaling i et år hvor jeg havde den oppe en gang i forår for og gøre den ren, også op igen til sommer hvor jeg gjorde den ren og gav den ny maling og op igen i efterår. Så det år brugte jeg ca 1200 på maling og når jeg bruger hempel koster det ca 1000 kr og kan nøges med og tage den op 2 gang men det er også en kapsejler jeg har.

 

Få dig en neglelak der holder længe i mange farver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også