kædeslibeanlæg til motorsavskæder,-virker den???

Hej
jeg sliber min kæde m fil i hånden, det går godt nok, men tager jo lidt tid og man fryser imens:-). Så faldt jeg over denne helt ustyrlige billige løsning, måske for ustyrlig billig.
Link til den her .Er der nogen, der har erfaring med fyren her? Man skal jo godt nok hele vejen hjem fra skoven, hver gang, medmindre man har en generator med, for der er vist langt mellem stikkontakterne i de fleste skove.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo også købe en ekstra kæde? ;o)

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jamen det gav mig virkelig svar på mit spørgsmål......
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

det lyder næsten for billigt.!

men motor ophænget er sikkeret er noget slasket.
men du for da lidt motion i at file savkæden
og slibeandlægget er besværligt i brug i skoven
men jeg gætter på at savkædefilen er hurtiger i betjendingsmesigt.
men skal du absolut bruge el til slibning af savkæden
så kan du bruge batteriboremaskine og filoc.
der hvor den filer kæden med diamant spiral.!

du kan se den i www.google.dk og skrive filoc

men du kan også finde den i lds. under filoc. der kan du se fileværtøjet.!

der er ikke kommet nyheder om den i øjekblikket.!
så jeg tyder på at den er lidt besværligt i brug.! især til kortere sav sværd.!
under 45 cm.!
OK, der er åbenbart ingen, der har prøvet det omtalte anlæg. Jeg fortsætter bare med svensk;-).
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

jeg bruge et sådant , bare et andet fabrikat
jeg har flere kæder så der kun skal slibed hjemme i værkstedet , og har sat den på et hjemmebygget stativ med et gammelt sværd så går det nemmere
den sliber lidt mere end håndfilen , så kæden holder ikke så længe , men den er slebet presis hver gang

de fås også til 12v bilbateri
Annonce
Tak bredker! Jeg køber den. Jeg har også en del sværd liggende, som jeg aldrig har nænnet at smide ud:-) Og kæder har jeg også rigtig mange af.
Go week-end!
Helle på Møn, hvor det er p....koldt

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg har prøvet en magen til. til dens forsvar så er den hurtig. men kæden bliver ikke lige så skarp og det er super svært at slibe alle tænderne lige meget. rytterne eller hvad de nu hedder skal man stadig file manuelt i hånden.

Jacob
Hej Jakob jeg har ikke nået at bestille den endnu, så mon ikke jeg lige venter lidt. Der er nok flere oplysninger som jeg lige skal have med, det med rytterne er jo ret væsentligt og skarp må den da virkelig også gerne blive,-ellers er det lidt lige meget. Jeg filede en lidt medtaget kæde her i eftermiddags, det tog faktisk kun omkring 10 minutter.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

men kædesavs file anlæg den kommer først på tale når man skal
file mange savkæder.

men jeg fortrække den automatiske udgave.!!!
men det er prisen der tæller.!
@Raknes
Jeg syntes du skal holde dig til den manuelle. den bliver bare skarpere. kæden holder længere og bla bla bla.
Man kan jo stadig lave sig en kæde slibe station derhjemme med et løst sværd.

Jacob
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis