Nyt monteret DLH thermogulv - knækket?

Jeg har monteret DLH thermogulv i hele hytten (undtagen bryggers og bad som er ny støbt). Ifbm frem og retur af gulvvarme slangerne, har vi selvfølgelig selv måtte fræse nogle riller efter forskrifterne fra DLH. Men noget kunne tyde på vi har valgt at gøre dette nogle uheldige steder i 2 tilfælde - ihvertfald er gulvet nu knækket ved rillen 2 steder - det mest korrekte, kan jeg nu se, ville være at have lavet disse riller tæt på en strøe, men det havde jeg ikke lige tænkt på.

Vi er dog så 'heldige' at det sted hvor skaden er størst, er under underskabe til køkkenet - men jeg vil nu gerne reparerer det alligevel, så jeg ved der ikke ligger klams og lurer.

Men hvad er den bedste løsning - jeg kan godt tage slangen op på det stræk hvor den er knækket (men ikke fjerne den, da begge ender jo er støbt ned ude i bryggers), og jeg kan jo heller ikke lave synderlig om på løbebanen, da slangen jo nu har den længde den har og ikke kan laves om.

Hvad ville den bedste løsning være - at tage slange op af rillen, fjerne det ødelagte stykke, understøtte dette på undergulvet med opklodsninger (?) og montere et nyt stykke igen? Undergulvet er lavet med kerto strøer der er klodset op med Knudsen kiler - pladerne er limet i fer og not samt i samlingerne og monteret med montaflex skurer i strøe.

/Jesp3r

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke komme til at montere et stykke under det knækkede stykke, også skure den op til pladen, så det understøtter det ?
I forlængelse af Koluda: - skær det det knækkede stykke ud af dlh-pladen med en stiksav. Dernæst kan du lime og skrue et par stykker gulsspånplade op på undersiden af dine dlh-plader og derefter lægge det stykke, du har skåret ud ned igen og lime / skrue det udskårne stykke mod den ilagte gulvspånplade.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis