For vild mejselhammer?

Hejsa Alle.

Jeg skal til at fjerne 99kvm betongulv i det nyindkøbte hus, og jeg har læst mange tråde om dHM1 810 et,og om at man ikke skal købe de t billige ragelse HN osv har, så jeg har kigget på brugtmarkedet, og har købt en brugt Makita HM1810 http://makita.dk/Default.aspx?ID=17 som jo virkeligt er noget med skrald i  

Men så kommer bekymringen, sælger sagde at man skulle holde sig en ½ meter fra vægge ellers ville de slå revner  

Der sidder en bredmejsel på den nu, kan det være årsagen til hans erfaringer? så spreder den jo krafen over en stor flade, istedet for en spidsmejsel.

Er en spidsmejsel ikke det bedste til beton gulve?

Har jeg købt for hidsigt værktøj? synes jo normalt ikke det kan blive kraftigt nok

PS. senere skal der fjernes ca 150-160kvm stald gulv/fundament...

Mvh

Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bruge den brede mejsel. Det skal være en spids.
Skær under alle omstændigheder en så dyb som mulig rille langs væggene med en skæreskive på den store vinkelsliber. Så deler betonen sig med stor sikkerhed i rillen, og du har en pæn snitflade.
Det er mere når du begynder at grave ud, og evt. kommer under sokkelniveau, du skal til at lure lidt over hvad du gør.

Med venlig hilsen
ktm

 

Super, ej hvor dejligt, endnu en grund til at købe nyt værktøj en stor vinkelsliber

Er det den bedste måde at komme helt ud til kanten på? der skal jo ligges gulvvarme, så der skal jo den flaminco kant ved væggen..

Og tak for svaret

Mvh

Morten

Til den ende kan du sagtens løbe an på en HN vinkelsliber.
Du må leve med en lille kant på 20-30 mm, men når alt andet er hugget op, kan du relativt let hugge den kant ned med hammer og mejsel, hvis det piner dig meget!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ofte slipper det let i kanten, når du undergraver det, så er det lige til at banke løs.

mvh jens
Ok, mange tak for jeres råd.. Hmm hvis den skal være fra HN skal det være en hitachi, gider ikke det billig værktøj :/

Men dejligt med jeres råd, nu er jeg snart kampklar.

Mvh

Morten

Annonce
Nedbrydningshammeren slår med en kraft svarende til en 1,5kg klaphammer. Så jo den laver ravage men så er det ikke værre.

Jacob
ktm.

disse billige vinkelsliber kan man ligeså godt købe en palle fuld
af den.(power craft. og lign.)
de kan ikke klare lange standtid.(belastning) og motoren bliver hurtigt varm
men det er ren fornøjelse at stå med prof værktøj
det holder til det hårde liv i beton støv.!

men jeg kender en af mine karmereter der skal skære fliser i mindre stykker.!
med en vinkelsliber til 69 kr. og ligeså dårligt diamant skive til ligeledes samme
pris 69 kr. men vinkelsliberen den holdt i halv times tid så var den færdig
motoren den brændte sammen. med skandske lille mærke på flise.
men så skaffede de en ordenlig vinkelsliber og en god diamantskive til 600 kr.
og lige med et. så var arbejdet overstået. puha.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis