støttemur

Hej

jeg skal lave en støttemur som er 1meter høj og 12meter lang, jeg søger nogle ideer til hvordan jeg skal den...
Jeg har masser af sten i størrelsen fra håndboldt og op til en størrelse der ikke er lige til at flytte men en ca. 40x40 cm der skulle være nok hvis jeg kan bruge dem til noget sjovt...
Jeg syntes bare ikke jeg orker at lave en stenmur syntes det virker som et meget stort pudselspil, og jeg er bestemt ikke til pudselspil...
Så er der nogle der fx. har en ide til at lave sin egen gabion og har prøvet dette så jeg bare kan "smide" stennen ned bag et rionet?

Jeg er klar over jeg kan købe færdig gabioner, men syntes de er dyre, og det et sted i haven hvor jeg ikke vil få glade af det og tænkt der står for 10.000kr gabioner... så det skal være en billig løsning som så kan holde på jorden...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad så med at opmurer en mur af fundablokke som du fylder med beton, der skal der godt nok støbes en grundflade på en meters penge i breden, som den kan stå på. Og der skal stikkes jern i som blokkene passer ned over. Eller vil den vælte !
Jeg har en trillard natursten, som jeg gerne vil fylde i gabioner. Det drejer sig om 15-20 meter, og jeg forestiller mig en dybde på ca 30 cm og en højde på 50-75 cm.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med, dels hvilke materialer, jeg skal bruge (tænker rio-jern, men hvor kraftigt?) Skal det støbes ned, og i så fald hvor langt ned? Kan jeg evt. sætte telefonpæle el.lign som adskillere?
I det hele taget savner jeg arbejdsbeskrivelse.....

Ser frem til at høre fra erfarne.....

Mvh Lotte

Lotte
Hej Lotte.
Og velkommen her på LDS.
Men du har lavet en lille fejl her i starten, du er brudt ind i en andens tråd, med et nyt spørgsmål. Det er ikke så smart
Start din egen tråd i eks. hus og have, så vil du også få flere svar, den her tråd er et år gammel og det er sådan set kun os der har skrevet i den der ser dit spørgsmål, laver du din egen nye tråd er der mindst 100 der ser den.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis