Råddent tag på knaus

Hej alle
Jeg har lige anskaffet mig en Knaus 475 Årgang 1982.
Taget ved taglugerne ser ikke helt så gode ud mere, derfor vil jeg spørge om der er nogle der ved hvordan man skiller det ad til reparation.
Skal skabene skilles ad og hvordan skal det gøres, altså rækkefølge starter man i toppen eller skiller man det ad fra bunden.
Har prøvet at rykke lidt til skabene i toppen men syntes at de sidder urokkeligt fast.
Er der en special fremgangsmåde at gøre det på ??

Folk med ben i Næsen.::::----:::: Går de på Hænder

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er formentlig kommet vand ind, rundt om taglugen.
Pga, dårligt fugearbejde/hårde fuger.

Derfor må du nok afmontere taglugen og rammen.
Måske kan du så komme til at skifte, evt. ødelagt træ rundt i lugeramme åbningen.

Men måske har jeg ikke forstået helt hvad problemet er?

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Har lige været ude og se lidt mere.
Det ser ud til at komme fra taget hvor afgang fra varmeblæser/ovn er samlet i taget, jeg har set at hatten ikke var spændt rigtig fast, så deraf vand i taget mellem taget og loftet. Dette er en skade der må være gammel.
Skaderne er mere omfattet så både loftet og den ene væg er skadet af råd.

Det er derfor jeg gerne ville vide i hvilken rækkefølge man skiller delene ad.
Eks ... Starter man med skabe og vægge fra oven eller hvordan.

Det ser ud som om skabe er limet fast til loftet men ikke til gulvet (der er skruer i ) samt skruer mod væggen.

Håber ikke at man skal brække det hele ned, men kan nøjes med at skille det ad.

Råd i en CV er noget skrammel.

En campingvogn er bygget op af
 et skelet, enten træ eller aluminium/stål.
Derefter isoleret.
Til sidst er sider og tag sat på med vandtæt fugemasse imellem.

Jeg har selv haft en CV med fugt i fronten.

Med mindre du fjerner yderbeklædningen (sider/tag), må du reparere indefra.

Du skærer simpelthen det væk der skal fjernes, fordi det er råddent, og fjerner de rådne dele af skelettet.
Det kan du gøre med stiksav eller multitool. Hvis du bruger stiksav, skal du passe på at klingen ikke er for lang, så den "hamrer" mod sidebeklædning/tag og laver buler indefra.

Dernæst bygger du et nyt skelet og indsætter isolering, for at afslutte med en ny beklædning.

Det eneste alternativ er, at fjerne side/tag og bygge op. Det er et hestearbejde og hos en CV forhandler er det ekstremt dyrt.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg prøver og se om der er mulighed for at skille den ad indefra og må så se om jeg kan genopbygge skabe og paneler igen.

Jeg vil prøve at se om jeg husker at tage billeder fra opgaven så i kan følge med.

Hej. Står selv i samme problem nu bare med en hobby fra 87. Der kommer vand ind igennem taglugen. Det er noget der er sket siden sommeren 14. Kan i samme omgang se at der også er skjolder omkring et vindue i V. Side. Er der nogle eksperter herinde på campingvogne og helst fra det vestjyske? Evt. End der tidligere har prøvet renovering? Mvh Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis