Køkkenarmatur vipper i tynd stålvask

Før jeg render ud og køber en stålvask og armatur til køkkenet, ville jeg lige høre jer om råd og kommentarer. De stålvaske jeg har set og prøvet gennem årene, har typisk ikke være tykke nok til at give armaturet en solid base at stå på. Armaturet rokker eller vipper når man betjener det, fordi stålpladen giver efter.

Bevares, systemet fungerer og falder ikke fra hinanden, men det virker bare lidt billigt og klamphugger-agtigt på mig.

Problemet varierer selvfølgelig afhængigt af hvor på vasken armaturet placeres. Er det en stor enkelt-vask med flad aflægningsareal til højre eller venstre, og armaturet placeres i midten, er problemet størst. Der er simpelthen ikke stabilitet nok i flad plade.

Kender i stålvaske, hvor det ikke er et problem?
Er der stor forskel på tykkelsen af stålvaske?
Har i tips til monteringen af armaturet, som forbedrer stabiliteten?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den kan stabiliseres med ekstra rustfri blade under amaturmontering.
(under vasken) måske 3mm. blade eller bare 2mm. plade.
der er udskåret så det passer.!
heller ikke her.. har dog oplevet en billig hane der ikke var en klods med til, der savede jeg en ud af krydsfiner der støttede op under så meget af vasken som muligt, og den blev helt stabil..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Tak Hans og René. Jeg køber et sæt og ser hvad der sker. Hvis jeg ikke er tilfreds, vil jeg prøve at montere et par ekstra plader, som Hans foreslår.

Jeg er faktisk lige kommet hjem fra Ikea, hvor den første vandhane jeg kommer hen til, monteret i en stålvask, står og vipper meget under brug. Jeg kigger op under vasken og kan se at montage-klodsen ER monteret, men såvidt jeg kan se, vender den forkert. Den har en stor flad anlægsflade på den ene side og en meget mindre flade på den anden side. Det er den mindre side der vender mod vasken. Fjolser

Edit: også tak til Hr. Andresen

Jeg har også en Ikea vask i mit bryggers og da jeg lige har monteret den og hanen, så ved jeg at der på emballagen/vejledningen er anvist at hanen skal monteres i et af hjørnerne. Jeg har dog monteret i midten og støttet på undersiden med en krydsfinerklods som der også er blevet foreslået.

Tusind tak for brugbare råd .... jeg står nemlig i samme situation !!

Birgitte®
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis