Værktøjstavle i OSB eller krydsfiner

Hejsa

Jeg har tænkt mig at lave en værktøjstavle til garagen i enten OSB eller krydsfiner. Der skal bare kunne knaldes nogen skruer i, så værktøjet kan hænge hér.

Tavlen vil jeg hænge op på en pudset murstensvæg. Jeg forestiller mig at lave en ramme af lægter bagpå tavlen, men jeg vil gerne have at det hele hægtes løst på væggen, dvs. at tavlen kan løftes af. Er der nogen idéer til hvordan det evt. kan realiseres?

Mvh Rasmus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da !
Men en  16 mm. spånplade er god nok, og sikkert også billigere  så skruer du dine lægter på højkant på bagsiden og foroven i hver lægte skruer du noget hænge  P  øh blik fast.
Nogle kraftige kramper i væggen og så er den G barberet. 
Hej Rasmus.

Ud over Håndværkerens forslag, kunne man gøre som når man hænger visse skabe op. Et brædt skæres i 45 graders vinkel. På væggen hænges så den ene del og bag på pladen den anden. De "låser" så sig selv. Nederst på din plade sætter du så et brædt af samme tykkelse for at få samme afstand fra væggen i top og bund.

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Hej igen

Mange tak for de gode forslag. Jeg går i første omgang med håndværkerens forslag, selvom den med brædtet i vinkel lyder rigtig godt. Jeg vender tilbage når det hele er gået galt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis