Jeg går faktisk og overvejer en Re-NO Megane i stedet for min Scorpio... det der tiltaler mig, er at den er til at komme i nærheden af i en forholdsvis ny udgave for rimelige penge.
Samtidig er Re-NO jo det mærke der oftetst har indkasseret 5 stjerner i Ncap crash tests... det er jo ikke uvæsentligt.
Yderligere er rust efterhånden en sjælden gæst i franske biler.
Sidste år investerede jeg i en brugt citron. Det er en blå, sænket 40mm
, Xsara Coupe SL...et eller andet... med en 1.6i motor. Bilen er fra 1998 og er renoveret på kryds og tværs. Rigtig fin lille bil, som nu har kørt i et år, uden problemer. Ingen rust i karosseriet og andre steder.... det er jo som at komme i paradis for en svoren Ford tilhænger.
Har altid ment at franske biler var noget skrammel.... så her er der virkelig tale om at æde kameler og lave ko-vendinger der ikke er set lignende i mands minde i landspolitikken
Jeg har ladet mig fortælle at de franske øser, af "nyere" herkomst, alle er galvaniserede op til underkant af vinduesrammerne. Det er nok der hemmeligheden ligger
Så hvem ved... en eller anden dag kan det være at der er udelukkende franske damer i indkørslen