renault megane

hej... jeg har problem med min renault megane, når jeg drejer bilen til højre eller venstre så kommer der en lyd som sir dunk en gang. også skrider bilen til side. altså hvis jeg drejer bilen til højre så dunk engang og når jeg skal kører ligeud trækker til højre, og det gøre det sammen på venstre side... har betalt for sporing og det er ikke noget galt med sporing.. håber i kan hjælpe mig med det

hilsen torun
42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne lyde som om, det er stabilisatorboltene (kødbenene) på bilen der er gået.

Jeg har selv lige skiftet mine på min gamle Ford Scorpio. Det var noget rigtigt bøvl.
Det hele var rustet sammen.
Jeg måtte skære boltene af med en vinkelsliber. Det var næsten umuligt at komme til og det tog ½ time i hver side.

Når først de er afmonterede, er det let at montere de nye. Det tog mig 5-10 minutter pr. side.

Så sørg for at have værktøjet i orden, når du arbejder på undervognen.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Torun
jeg kører også i en megane scenic som der har samme "sygdom" som din og jeg ved med sikkerhed at det er ikke trækaksel - kardanled og da slet ikke de ovennævnte "kødben" som på en ford (Fejl Og Reparation Dagligt) --he he meganen er en helt anden konstruktion - nå men jeg har haft dytten på en lift og fejlen ligger i de øverste toplejer på støddæmperne dvs. at når man har hjulene tilat hænge frit på en lift er der ikke noget at mærke men når den så er på jorden igen er der fuld belastning på lejerne og dermed hænger skidtet - er man heldig smører man skidtet og problemet løst - men det bedste er at udskifte lejerne - er lidt bøvlet da man skal have fjederbenet af og fjederen ligeså men ellers er reppen lige ud af landevejen......

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

hej miwi
dvs. det er den satan der for min bil til at trække til højre og venstre, tak for svaret det kigger jeg nærmere på...
@ miwi... med det du beskriver, så er det da godt at jeg har en Ford

Tror da fanden at lejerne i toppen går, på en Re-No , hvis den ikke har noget til at stabilisere ...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
hej jbr

renoltens fortøj er en lidt anden konstruktion men den har stabilisator :-) og uha ford har jeg da rodet en del med - kært barn mange navne - det er nu ik' det værste på vejen men det med tårnlejer kan også ske på ford - har prøvet på min gamle sierra, som der forlængst er afgået til de evige racerbaner, men det er da ikke en fejl jeg ser hver dag - og så er jeg glad for at det er en halvgammel spand efterhånden - den er da til at skrue i og rimelig nem at komme til de vigtige dele selv pærerne kan skiftes uden brug af specialværktøj - der er sq- da noget af det nymodens skidt hvor bare det at skifte en pære er lig med værkstedsbesøg.....

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Ja, ja... nu er det jo ikke fordi jeg skal lovprise Ford alt for meget... jeg er stille og roligt på vej væk fra det mærke.
Har i min tid haft:

Ford Capri 1.6L årg. 1976
Ford Sierra Laser 1.6 årg 1986
Ford Escort XR3i Cabriolet 1.8 årg. 1997
Ford Scorpio Ghia 2.3 årg 1997

Alle har haft problemer med rust i paneler, bagskærme og andre småsteder.
Yderligere er der de sædvanlige ting med bremser, udstødning m.v.
Men det er jo gældende for alle biler.

Hoved problemområdet for Ford er: Rust!

Til gengæld har jeg endnu ikke haft en Ford der ikke kunne bringe mig hjem, så rent mekanisk er det vel meget godt gået

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej jan

tjaa det med rust er vist ret så generelt - jeg har haft 2 ford 1 stk escort 1,4 5-dørs fra 91 og en sierra 2,0 dohc fra 93 , to velkørende biler og sierraen var jeg rigtig glad for - jeg peppede den lidt op og kørte derefter ca. 250kkm i den uden bøvl den rundede lige de 500kkm så overtog rusten dyret så jo mekanisk er det nok ikke så tosset..............til gengæld så har jeg haft 3 stk mazda, men der har ford jo også haft en finger med i spillet - og nu er det så reno megane scenic, man skal jo prøve noget nyere engang imellem :-)

Jeg fik fat i renoen som et mekker tilbud jeg ikke ku' stå for - en 98 til 12kkr og så har jeg lavet bremser og lidt ved styretøjet og derefter synet dyret - nul rust endnu :-)

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Jeg går faktisk og overvejer en Re-NO Megane i stedet for min Scorpio... det der tiltaler mig, er at den er til at komme i nærheden af i en forholdsvis ny udgave for rimelige penge.
Samtidig er Re-NO jo det mærke der oftetst har indkasseret 5 stjerner i Ncap crash tests... det er jo ikke uvæsentligt.
Yderligere er rust efterhånden en sjælden gæst i franske biler.

Sidste år investerede jeg i en brugt citron. Det er en blå, sænket 40mm ,  Xsara Coupe SL...et eller andet... med en 1.6i motor. Bilen er fra 1998 og er renoveret på kryds og tværs. Rigtig fin lille bil, som nu har kørt i et år, uden problemer. Ingen rust i karosseriet og andre steder.... det er jo som at komme i paradis for en svoren Ford tilhænger.

Har altid ment at franske biler var noget skrammel.... så her er der virkelig tale om at æde kameler og lave ko-vendinger der ikke er set lignende i mands minde i landspolitikken

Jeg har ladet mig fortælle at de franske øser, af "nyere" herkomst, alle er galvaniserede op til underkant af vinduesrammerne. Det er nok der hemmeligheden ligger

Så hvem ved... en eller anden dag kan det være at der er udelukkende franske damer i indkørslen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Selvpiner, machokist, for mange penge!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis