Ang. kapsejlads

Hej. Jeg har kik på en lille 17´ sejlbåd med sænkekøl, der passer perfekt til sejlads i det sydfynske øhav. Men må man deltage i den lokale sejlklubs kapsejladser der sejler under dansk sejlunion, i sådan en båd ? her tænker jeg på størrelsen og sænkekølen.
Jeg har søgt på nettet og intet fundet, samt snakket med de lokale kap sejlere, uden at blive klogere. Er der nogen her inde, som ved noget om emnet, eller kender andre der sejler kapsejlads i små sænkekøls både ?

Mvh. poul christensen
Hej. Jeg har kik på en lille 17´ sejlbåd med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
DS hjemmeside Websejler har nogle år på bagen og er en guld-grube af oplysninger.
Der er alle målene på alle de både der målt ind i Danmark og med nogle fine søgefunktioner
Jeg synes den fungere godt.
Venlig hilsen Jesper
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det bliver ikke en lille båd, må konstatere at ryggen ikke vil være med til "jollesejlads" mere, er 53 år og opereret for diskcusprolaps 4 gange. Har tidligere sejlet kapsejlads i bla. Banner 28 r2 og Farr 727, så er ikke helt uerfaren på området. Drømmen var bare en lille sænkekølsbåd, til småture i øhavet, mens vi lå på camping, ellers kommer jeg til at kede mig til døde, men en der også kunne deltage i den lokale kapsejlads klub. Ligger lidt i forhandlinger med ejeren af en Solus 24, og ejeren af en Jaguar 22 med sænkekøl, hælder lidt til den sidste, på grund af sænkekølen, så kan den ligge på svaj når vi er på campingpladsen, som efterhånden er det meste af året, og fra Tåsinge til Faldsled er der jo ikke længere, end at jeg kan deltage i kapsejlads om onsdagen. Solus 24 er uden tvivl den bedste af de 2, men kræver desværre fast havneplads, på grund af mine rygproblemer. Men nu må vi se hvordan det falder ud.

MVH. Poul Christensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis