Fuglegitter under tagudhæng v. gavl- ikke ved underkant teglsten

Vi har problemer med fugle der bygger rede under tagudhænget i gavlene. Der er ved husets opførelse (eller i hvert fald før vi flyttede ind) monteret et pap-lignende materiale under lægterne der stikker ud fra gavlen, men det har fuglene fået prikket huller i og det er åbenbart perfekt at bygge rede derinde under.

Jeg har set de mange gode indlæg om almindeligt fuglegitter som monteres ved underkanten af teglene, men det passer ikke til vores situation.

Jeg kunne forestille mig, at man udlagde et fintmasket net på indersiden af lægterne, men hører gerne om der er nogle der har erfaringer med noget lignende. Mvh Olav

Olav

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvad pappet gør.
Men der må jo være en eller anden form for underbeklædning.
Eller prøv at forklare mere præcist hvordan dit gavludhæng er opbygget.
Tagbeklædning, vindskede, usv.
Er du sikker på at fulgene går ind den vej fra ?

Normalt kan man tydeligt se rundt om hullerne at disse er beskidte, hvis fugelene presser sig ind den vej fra, det virker mere naturligt at de går ind ved tagfoden, under din tagbeklædning.

Alt efter hvor meget luft der mellem dine underbrædder, ville man sikkert kunne skære en list til som passer imellem disse, og dermed begrænser hvor meget luft der er til at fuglene kan komme ind.
Skarpt Koluda.
Du er vist ved at være i form igen. :o)

Det er nu nok ikke så nemt at sætte lister fast fra undersiden?

Men det kan der vel findes ud af.

Jeg foreslår spørgeren at slå et midlertidig bræt over de steder hvor du mener at fuglene kan komme ind. Og kikke meget nøje efter i udhænget hvor fuglene evt kan komme ind. Og det er rigtigt at der ofte er tydlige spor.

Og endeligt er det at sige at skadevirkningerne af et par småfuglereder er stærkt begrænsede.
faktisk kunne en sentimental sjæl - som undertegnede - godt mene at det er lidt hyggeligt med lidt fuglekvidder en stille forårsaften.

Hej

Køb en længde snefangsrør og monter dette i de udsatte sprækker på forsøgsbasis, og afvent situationen.

Din underbeklædning er udført med for stor afstand mellem lægter/brædder hvor man normalt prøver at holde 4-6 mm afstand (mus kræver 7 mm) selv om det ikke altid er nemt.

Hvis problemet føles stort, kan der evt. monteres en ny gang underbeklædning under den eksisterende, uden andre end arkitektoniske problemer.

Ellers enig med hpox i det skønne med fuglekvidder, og har i den forbindelse fredet den enste svalerede der er bygget ved vores hus (lige over fordøren :-) ), hvor der jævnligt ses en gærdesmutte logere, og så må vi leve med risikoen for lidt snavs (fuglebæ) i håret og på måtten!
Annonce
Hej alle, tak for de gode svar - det bliver ret besværligt at montere ekstra lister, da tagryggen er i 10 m højde, så vi prøver at leve med guglekvidderen

Olav

Det er da også hyggeligt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis