Husvandværk

Så netop at Jem og Fix har et Husvandsværk. Mit blev sprængt af frosten, men det kan jeg kun takke mig selv for. Glemte at tømme tanken/beholderen for vand inden frosten kom. Anyway nu skriver de i Jem og Fix at husvandværket ikke kan anvendes til drikkevand!!!!!. Hvordan skal det forståes? hvis man pumper dirkkevand gennem værket kan det vel drikkes eller sidder der noget i pumpen som forurener vandet? Jeg skulle gerne både kunne drikke vandet samt vaske frugt/grøntsager i det. Den brønd som vandet kommer fra har dirkkevandskvalitet.
Skulle blive glad hvis i kunne give mig en forklaring. På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umidelbart hænger det jo ikke sammen, måske er det fordi pumpen er lavet i Kina, af dårlige materialer, som afgiver uønskede stoffer til vandet?

Men det siges der jo også om de billige vandhaner

mvh jens
Galtt

Til drikkevand det kan være vandhaner rør ol. skal i Danmark være VA godkendt, netop for at beskytte forbrugerne.

Så måske er det derfor at J F skriver som de gør.

Tror mange af disse husvandværker bliver brugt til opsamlet regnvand til f.eks. bilvask og havevanding.

Vi har jo her til lands høje afgifter på spildevand, (hvor jeg bor er det ca 30 kr. pr M3) så derfor som jeg ser det og kan være en forklaring.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for dit svar. Har faktisk taget kontakt til en af grossisterne som gave mig den forklaring, at der er stilles store krav til pumperne og at producenten skal søge en godkendelse for at få pumpen igennem og godkendt til drikkevand. Det fravælger de fleste (sikkert på grund af prisen), dog fik jeg den opfattelse at der er flere som på tros af dette bruger pumpen til drikkevand i sommerhuse både i Sverige (i særdeleshed) og i DK.
Nu er drikkevand jo ikke noget man skal tage let på, men siden der ikke er flere der råber vagt i gevær, så vil jeg tage chancen og kører en god mængde vand igennem pumpen inden jeg napper den første tår (man burde nok holde sig til dåseøl)
Galtt

Ja gør det tungmetaller er ikke at spøge med, helbredet kan ikke gøres op i penge (min holdning til dette) der er jo en årsag til at der kræves godkendelse til vore vand haner.

Husker stadig den udsendelse der blev vist i fjernsynet for nogen tid siden, netop om Kina producerede vandhaner, mener der var tale om bly, arsen og cadmium og sikkert flere jeg ikke lige husker i de testede haner.

Desuden skal der efter sigende være svært at få dele til de meget billige af slagsen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis