Mazda 6 2007, skiver/klodser

Efter 85000km var jeg nødt til at skifte skiverne foran pga rysten ved opbremsning. Der er brugt uoriginale skiver og klodser af god kvalitet. Bilen bremser nu fortræffeligt. Ved tilfældig inspektion efter 600km kørsel ses det, at det på udvendige side af hø skive, kun er øverste halvdel af skiven, der er blank- indvendige side af skiven er blank over det hele. Har haft hjul og caliper demonteret igen-alt sidder, som det skal.
???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og du har smurt glidefladerne med kobberfedt
Hvis alt er monteret korekt, er der en skævhed i bremseklodsen.

Jeg ville få bremserne prøvet i en bremsetester, bremser den ok her (skævbremsning inden for lovens rammer), så kør roligt videre. mSå skal de nok, blive slidt til-

Er der formeget skævbremsning, så køb et sæt bremseklodser af bedre kvalitet.
Eller smid de skæve tilbage hvor de er købt, og få et par andre.

Husk at bremseklodserne skal gå let i calibrene.

Jeg har meget bedre erfaring med allufedt, istedet for kobberfedt, jeg synes det er mere effektivt på lang sigt, og er der alluminium dele i bremserne, er kobberfedt bandlyst.
Dog er kobberfedten ikke årsagen til dit problem.

mvh jens
er der ikke noget med, at de inderste klodser trykker en anelse hurtigere end de yderste under opbremsning og under kørsel, ligger tættere på skiven? Jeg tror du skal prøve at bremse den bil af. Så forsvinder den rust på skiven nok. Det kan jo også ligge i glideren på caliberen. Alu-fedt til bremser!

 

Det eneste der sker ved at komme fedt i bremserne,er at de bliver fyldt med grus og møg,rene bremser er sagen.
René
nu er det uligt nemmere at få skidtet fra hinanden igen, hvis man giver boltene en smule fedt. Glideren skal vel også leve?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis