lave miine egne dyvler - hvordan?

hvilet udstyr skal jeg bruge for at lave mine egne dyvler?

jeg skal have samlet et kraftigt havehegn af robiniestolper og vil gerne nedsænke og efterfølgende skjule skruerne med dyvler af samme materiale.

jeg kan finde masser af dyvelsæt og dyvelbor, men synes ikke jeg kan finde noget til sat lave dyvler med i forskellig tykkelse...

Synes heller ikke jeg kan finde små hulbor

Vil tro at dyvlerne skal være 10-15 mm i diameter

Kan I hjælpe mig på vej?

-Peter
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.
Det er nok fordi du leder efter de forkerte ting, det hedder ikke dybler når det er til at proppe huller med, men Propper
Og det du skal have fat i er altså et Propbor som fås i forskellige størelse.
Bare lige for at advarer dig så er de altså ikke billige !!!!
mange tak for brugbar oplysning og link.
Lige hvad jeg skulle bruge.

- Peter
Nu kan jeg ikke se hvor i DK du bor.. men biltema har også propskærersæt til samme pris og bedre kvalitet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du ikke lige er i nærheden af et Biltema, så er det i denne uge tilbud, på propboresættet fra Harald Nyborg.

Det er sat ned til 48,50...

mvh jens
Annonce
peter m

Eneste begrænsning på disse propbor eller dyvlebor som nogen kalder dem er længden, (typisk 30 til 40 mm i længden) for de mindste Ø.

Men til regulære propper er de da fine til formålet.

Biltema har også et sæt med tapbor 15 20 25 30 og 35 Ø mm til ca 250,- kr det eneste hage ved det er at de største kræver en ret stor borepatron til søjle boremaskinen.

Fik selv en stor borepatron med konus drejet ned ved den lokale smed til en 50er' for begge dele, meget billigt vil  jeg da lige nævne, men så er jeg også ret godt kørende.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er faktisk ret svært at lave ordentlige propper hvis man ikke har en søjleboremaskine, det er også hurtigere og mere precist men en sådan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis