Tag til carport/værksted

Hmm, er sikker på at der i dette forum er flere der kan svare på mit spørgsmål:

Nemlig, jeg skal til at forlænge min carport/baghus, nuværende tag er plast - hvilket giver kondens i baghus - nu har jeg fået tilladelse til at forlænge mit baghus - så jeg langt om længe kan få et værksted men der vil jeg ikke have kondens, altså skal taget være med tagpap, vægge/tag isoleres - men

Så kommer spørgsmålet: vi vil ikke have tagpap over carport - kan man lave en VANDTÆT
overgang mellem plasttag og tagpap tag, faldet er plast > tagpap fald ca. 5%

plasttag bliver ca. 5 meter og tagpap tag også 5 meter, bredde ca. 3 meter

Nuværende plasttag er fastlock og 26 år gammelt - skiftes - termoplader er det vi ønsker over carport.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at kaste lidt lys over projektet.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med en fornuftig overgang / inddækning mellem de 2 forskellige tagmaterialer, kan det selvfølgelig godt lave tæt.
Men hvis der anvendes termoplader af en slags så er der vel ingen kondensproblemer af betydning. I dit skur.
Men jeg ved godtnok ikke on det findes termoplader i plast der kan samles til 10 meter længde.
Eller hva'
Koluda: har tænkt mig at overflade plasttag skulle være i samme højde som træplade før tagpap, tænkte mere om disse to materialer kunne arbejde sammen.

Je_ns: har dårlig erfaring med tagrende midt i taget - havde det i en tidligere carport og fik det aldrig helt tæt.

hpox: man kan godt få termotag i 10 metes men koster "spidsen af en jetjager" og så er der lige det at isolering under termotag ikke er det klogeste hvis man skal tro dem der laver/sælger termotage

men tak for alle indput.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Det var nu heller ikke tanken at du skulle isolerer under trtmotagpladerne. Men få en masse lys ind jo.
Men nu går jeg jo ud fra at du vil opvarme dit skur. (Når du nu isolerer).
Og når du isolerer gulvet skal du sikre mod optrængen af fugt.

Og endeligt er der jo den helt oplagte mulighed at du lægger tagpap over såvel carport som skur. Og over carporten montere et passende antal ovenlys eller plastplader eller andet der kan indgå i tagdækningen. Der er mange muligheder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis