Herreløs båd mangler sin ejer....

Så lige et klip med en båd der har været forladt i havnen i 3 år... mystisk
Med de havnepenge der er løbet på siden da, vil det nok være smart at blive helt væk, hvis man er ejer af båden

http://www.24sjaellandske.dk/webtv/...video=3947


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Så lige et klip med en båd der har været forladt i... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til håndværkeren:
hvis du havde faste fortøjninger der var splejset i begge ender ,

hvordan justerede du så dine fortøjninger i extremt vejr (voldsomt højvande)

(eller lavvande)

mine fortøjninger er bundet på pælene på broen  med

dobbelt rundtørn og dobbelt halvstik om egen part

så kan de altid justeres , alt efter om det er høj, eller lavvande

så behøver jeg ikke at skulle kravle ombord for at stramme, eller slække fortøjningerne

når vejret er dårligt , kuling,storm ,højvande, lavvande , eller orkan

det er heldigvis ikke så tit der er behov for det ,, men muligheden er der

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af grandoldman på 22 mar 2011 19:06

Jeg ved ikke hvordan der ser ud lige nu.. men for 4 år siden da jeg flyttede båden til Vindeby Havn var alt udsolgt og der var rift om min plads..
Jeg ved det heller ikke præcist, men man ser pladser til salg på DBA og jeg har nogle venner der for 3-4 år siden købte plads i Brøndby, hvor de kunne komme til med det samme og de venter stadig  på at kunne få plads i Svanemøllen.
Det var nu også bare for at sige at problemet med døde både, selvfølgelig er størst der hvor køen til bådpladser er længst.
Venlig hilsen Jesper

Hej Rolias.
Hvis du lige læser et af mine indlæg igen, vil du se at i Mommark havn, ligger vi ved flydebroer. Så der er ingen form for justering, broerne og de tilhørende arme som man fortøjer den anden ende af båden til, følger høj og lavvande.

Og til dig Jan. I Sønderborg er det de priser du omtaler for korsør, i Mommark havn koster en 3 m. plads 7000,00 og en 5 m. plads 9000,00 kr. om året. Det er ikke bådens længde men brede de går ud fra, et lidt underligt system, for det tager ikke hensyn til om en båd på en 5 m. plads virkelig er så bred. Der er kun to muligheder, få 3 m. pladser og mange 5 m. pladser.
@ Håndværkeren... det lyder da voldsomt dyrt.
Nå, men så klapper jeg da bare i med dyre priser og "priser" mig lykkelig over, at jeg sejler i Limfjorden.
Har bare hørt, at f.eks. Hvalpsund Marina, kan gøre det for ca 3.000 Kr om året, og visse andre små havne for 2.500 Kr. inkl. ansvarsforsikring for båden Cafeteriaet i Hvalpsund Marina serverer iøvrigt en fantastik god Marinaplatte for ca. 75 Kr.... hjemmelavede specialiteter ...muuums!

Derfor mente jeg at det var blevet lidt dyrt hos os.
Kan oplyse, at Skive Havn er på linje med Sønderborg og Korsør, rent prismæssigt. Men så får man også et infernalsk larmende mågeskræmmeanlæg med i prisen... gudfader bevares... at der er nogen der gider ligge i en havn og høre på den slags i en hel sæson.... fordi mågerne skider lidt i havet og på de fine presenninger.... Jeg fatter det ikke...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Og det sjove er at Mågerne vænner sig til sådan en kanon, hvorimod de er skækslagne når der sidder en stor Plastick ugle på en pæl eller båd.
Tjah som sagt før, min Bror ligge ved Svendborgs komunale bro på Thurø, til 2000,00 kr. pr. år. Nu er det også kun en lille potte på 31 fod han har.
Annonce
i karrebæksminde har inderhavnen også investeret i et mågeskræmme anlæg
med det resultat at mågerne er flyttet ud til os i yderhavnen
det er stortset ligegyldigt om det er et kunstigt  mågeskrig,
eller den ægte vare ,det er fuldstændigt ulideligt at høre på
så når vejret er til det , så er det bare med at komme ud af havnen
på åbent hav er der heldigvis ikke så mange måger

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hvad hvis det er en stjålet båd - som så er blevet efterladt.

Så er det da dårlig stil at "lade stå til".

Hvis det var min båd der blev stjålet og "smidt" i en tilfældig havn - og fortøjningerne var lavet sjusket af den idiot der havde stjålet den, så ville jeg kun være yderst taknemmelig, hvis der var nogen der rettede og justerede og smed et par fender ud.

Når jeg så fik vores båd tilbage igen på een eller anden måde, så KUNNE det jo være at den var nogenlunde OK.

Jeg synes at man skal rette på en indlysende fejlagtig fortøjning på en anden båd - hvis den ellers ligger og tager alvorlig skade - eller skade en nabo-båd (evt min egen).

På den anden side ville jeg selv blive sur (meget), hvis nogen pillede ved vores egne fortøjninger uden at spørge. Undtaget hvis det var fordi vores båd var tæt på at blive ødelagt - altså.

Hej fra A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Selv om det i bund og grund skulle være ren afslapningsterapi at være sejler, er virkeligheden jo ofte en ganske anden.

Den samme situation og handling kan opfattes meget forskelligt, afhængig af, hvem der har handlet, og hvilken sindsstemning, man selv er i.

Hvis ham kammeraten overfor lige har slækket éns fortøjning p.g.a højvande, er det nok ok, det var sødt af ham lige at tænke på os. Hvis det er ham i KDY-færgen længere ude af broen, skal han bare holde klapperne for sig selv og ikke blande sig i vores badekars tilstand.

Og hvis man glæder sig til at komme ned på båden, og ser, at nogen har gjort en lille indsats for at hjælpe os, bliver man gladere - men har man haft en møg-dag, hvor både chefen og kunderne har været efter én, og man så opdager, at nogen har trampet på båden og pillet ved agterfortøjningerne, kan man blive totalt præmenstruel 

Jeg er normalt det sidste - kronisk præmenstruel - folk skal ikke pille ved vores fortøjning, den er perfektioneret gennem de sidste 6 år og fungerer ved alle vandstande og vindretninger (modsat naboens, hans lille sejlbåds agterfortøjninger kan ikke krydses p.g.a. hans påhængsmotor, så vi får tit 'besøg' når vinden er i vest).

Men igen - der er lige så mange holdninger til det, som der er sejlere. Man må lige stikke en finger i jorden, hvor man nu ligger, og finde ud af, hvordan stemningen er.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej-Sejlervenner

Ang.  Fortøjning af båd,så bruger jeg selvfølgelig reb,men med et lille spring imellem,hvor jeg har har,jeg skriver- cykelslanger,en i hver fortøjning,som jeg får hos cykelhandleren,det er altid i hårdt vejr den er gal,og det kan komme om natten,cykelslanger tar det værte riv,og holder båden på plads,på min fiskerbåd,som lå på svej nede ved stranden,havde jeg en lang fortøjning,også med en bilslange uden luft,og det virker,det har jeg hørt meget sjov snak om(mobning)--men det virker,har selv set det i stormvejr inde fra land-har fisket i over 15 år fra jolle,så det gi`r en vis erfaring.
Bar et par små tip,med god virkning.

Mvh. Hunteren.DK

 

En ganske alm. mand med sunde intr.

    Svend Aage Peterson

  4930 Maribo

Du har ikke hørt om kødben til dine fortøjninger ???
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis