Garagegulv

Jeg skal have lavet min garage om til hobbyrum. Jeg tænker på,at male gulvet,men der er nogle steder,hvor den er lidt ujævn/ruflet,og der er nogle tynde revner.Ujævnheder max 1 cm. dybe.Gulvet er 35 år gammelt. Jeg må spørge de kloge hoveder.Hvad gør jeg?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville spartle det inden malingen så.
Jeg ville slibe det gulv.
Og så ville jeg spartle med noget epoxyspartel.
Det vil godtnok revne igen. men kun meget små revner.
Man kan reelt ikke spartle et revnet betongulv så det holder.
Beton har ingen klæbeevne og bevægelserne i revnerne i gulvet vil forårsage nye revner, Med mindre man anvender en meget fleksibesl spartelmasse. men fleksibel spartelmasse er også en blød spartelmasse. Og normalt uegnet til gulve.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Epoxy koster 1/2 spids af en jetjager. Jeg har lagt klinker på lignende underlag. Bare husk microdispersen. Fliseklæben holder, det revner ikke :-)
Hej Jakob zp. Hvad mener du med microdispersen?
"Microdispersen" er forankringsgrunder, en tynd væske der påføres den tørre beton, for at give en bedre vedhæftning af fliseklæberen.

Det lyder som en fin ide med fliser/klinker, i stedet for spartel/maling.

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jens har forklaret det fint. Microdispers er et must for et holdbart resultat.

Jeg er meget glad for mine klinker i værkstedet. Nemt at tørre af, når man spilder noget. Nemt at feje/støvsuge. Eneste ulempe, synes jeg, er at det blir meget glat i snevejr, eller hvis det er meget støvet/sandet.
Sner der måske tit i dit værksted? :o)
... og du har ikke fugt som kommer op nede fra ?? så er det skidt at male det.

læg evt noget "tæt" på gulvet og se om du har kondens under efter et par døgn

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også